اگر شکلات دوست دارید به این تپه‌ها بروید +تصاویر

در دنیا پدیده های عجیب زیادی وجود دارد و حتی می توان در قلب جزیره ای کوچک و دورافتاده هم گوشه ای از این جاذبه های عجیب را کشف کرد و از آن ها بازدید کرد.

در وسط جزیره بوهول در فیلیین تپه های عجیبی را می بینید که به تپه های شکلاتی معروفند. این مناظر فوق العاده، جاذبه ی منحصربفرد این جزیره کوچک هستند و بیشتر کسانی که برای اولین بار به این تپه ها نگاه می کنند به سختی باور می کنند که این تپه ها طبیعی هستند و خودشان به این شکل در آمده اند. جالب است که در فصل های خاصی از سال این تپه ها به رنگ شکلاتی در می آیند و همین باعث شده که به آن ها تپه های شکلاتی بگویند!

مشخص نیست که این منطقه چند تپه شکلاتی دارد اما حدود ۱۲۶۸ تپه است که بزرگ ترین آن ها ۱۲۰ متر ارتفاع دارد. این تپه های مخروطی کاملا شبیه همدیگر هستند و بیشتر آن ها بین ۳۰ تا ۵۰ متر ارتفاع دارند. این تپه ها در حدود ۵۰ کیلومتر مربع از این منطقه پراکنده شده اند و مناظری دیدنی و تماشایی را به وجود آورده اند. هنوز هیچ کس نمی داند که این تپه ها برای چه شکل گرفته اند؟ اما محلی ها برای آن افسانه ای دارند که می گوید دو غول چندین روز در این منطقه جنگیدند و برای اینکه قدرتشان را به هم ثابت کنند سنگ های بزرگ این تپه ها را به سمت هم پرتاب می کردند تا اینکه بعد از چند روز خسته و دوباره با هم دوست شدند و جزیره را ترک کردند.

با ابن حال، زمین شناسان نظرهای متفاوتی درباره علت شکل گرفتن این تپه ها دارند یکی از نظریه ها این است که این تپه ها بر اثر بالا آمدن رسوبات مرجانی به وجود آمده اند و عده ای دیگر هم می گویند دلیل به وجود آمدنشان فرسایش توسط بادهای شدید بوده است. علت پیدایش آن ها هر چه که باشد دیدن این تپه ها از نزدیک، تجربه ای خاص وعجیب است که می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

در اواخر فصل خشک چمن هایی که بر روی این تپه ها هستند به رنگ قهوه ای شکلاتی در می آیند. همه این تپه ها ظاهری یک شکل دارند و هیچ درخت یا بوته ای بر وری آن ها سبز نمی شود. در هر زمانی از سال می توانید ازاین تپه ها دیدن کنید چون در ماه های بارانی هم به همان زیبایی ماه های خشک هستند.

در هنگام بازدیداز این تپه زیاد ذوق زده نشوید چون ها نمی توانید از آن ها بالا بروید وتنها کاری که باید بکنید این است که از پله های یک سکو به بالای آن بروید و از آنجا این تپه های حیرت آور را تماشا می کنید. فقط خوب است بدانید که در بیشتر وقت ها و مخصوصا در آب و هوای بارانی هوای اینجا خیلی گرم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا