آیت‌الله موحدی‌کرمانی

دیپلماتها فریب لبخندها و دست‌دادن‌ها را نخورند

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته، با اشاره به ولادت امام کاظم(ع)، شهادت آیت‌الله دستغیب و شهادت دکتر مفتح تصریح کرد: روز شهادت دکتر مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده که این به دلیل حرکت ارزنده این عالم بزرگوار در رها کردن حوزه با وجود برخورداری از جایگاه و آمدن به دانشگاه است.

امام جمعه موقت تهران به دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی هر ملت بیانگر هویت آن ملت است و در همین زمینه تاکید داشتند که اقتصاد و سیاست در ذیل و حاشیه و اصل فرهنگ است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید به اهمیت فرهنگ توجه ویژه داشته باشند، یادآور شد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید برای همه موضوعات فرهنگی اعم از اقتصادی، علمی، سیاسی و اجتماعی پیوست فرهنگی ایجاد شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به هدایت و نظارت بر مقوله فرهنگ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید مراقب باشیم که علف‌های هرزه در فرهنگ رخنه نکند و آسیب نزند. از این رو مردم و مسئولان باید ساعی و کوشا باشند.

خطیب موقت تهران با اشاره به تلاش دشمن برای انحراف مسلمانان از فرهنگ اصیل دینی خاطرنشان کرد: ما باید فضای کشور خود را از برنامه‌های خوب، ارشاد گونه و تذکر پر کنیم؛ پیشنهاد بنده این است که وزارت ارشاد یک سی‌دی بسیار متین و منطقی را در اختیار مغازه‌داران و خانواده‌ها قرار دهد تا فضای جامعه از این تذکرات پر شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ممکن است اگر یک نفر متعرض شود اوباش برای او مزاحت ایجاد کنند در حالی که اگر فضای جامعه از این ارشاد و هدایت‌ها پر شود، خواهیم دید در فرصتی کوتاه به خواست خدا فرهنگ ما از این وضعیت بدی که بدحجاب‌ها دارند، تغییر می‌کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به مذاکره هیئت ایرانی با کشورهای ۱+۵ تصریح کرد: البته خود هیئت ایرانی انقلابی، متدین و بیدار است اما بنده تذکرات چند نکته را عرض می‌کنم.

خطیب موقت تهران بر این اساس پیشنهاد کرد که تیم مذاکره کننده ایرانی زیبایی‌های انقلاب اسلامی را در کنار مذاکرات به دنیای غرب نشان دهد و به آنها بفهماند ایران هراسی موضوع غلطی است و به آنها نشان دهد مبنای حکومت اسلامی رأفت و مهربانی به همه بخصوص غیر مسلمانان است.

وی با تاکید بر اینکه باید شگردهای طرف مقابل را شناخت و فریب لبخندها و دست‌دادن‌ها را نخورد، یادآور شد: مشکل اصلی آمریکا با ما هویت اسلامی ماست. از این رو راه پرپیچ و خمی در پیش روست و باید عزت، حکمت و مصلحت را در نظر گرفت و درحفظ آرمان‌ها و منافع حیاتی کوشا بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با بیان اینکه مبارزه، برنامه‌های متنوعی دارد، تصریح کرد: گاهی یک رزمنده در میانه جنگ شمشیر می‌زند و گاهی سر خود را زیر سپر می‌گیرد از این رو باید در هنگام خود نرمش و در موقع مناسب، قهرمانانه عمل کرد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه نباید از آرمان‌ها و اصول کوتاه آمد و هر گونه توافق و همکاری نباید بر سر این اصول باشد، افزود: اگر امتیازی می‌دهیم باید به طور مساوی امتیاز بگیریم و حسن نیت در این زمینه غلط است چرا که دشمن، دشمنی می‌کند و مردم نیز اجازه نمی‌دهند تاریخ پردرد و رنج ملت ایران فراموش شود.

وی با بیان اینکه ما هر چه بیشتر امتیاز دهیم عطش آمریکا و ۱+۵ نیز بیشتر می‌شود و بهانه جدیدی برای آنها به وجود می‌آید، گفت:‌ما دیدیم که هنوز مرکب توافق خشک نشده است، زیر همه چیز می‌زنند و حق غنی‌سازی را انکار می‌کنند، حتی با کمال پررویی گفتند همه گزینه‌ها حتی گزینه نظامی روی میز است و می‌گویند به رئیس‌جمهور ایران اعتماد نداریم؛ ایرانی‌ها هم به شما بی‌اعتماد هستند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به آمریکایی‌ها گفت ادب را مراعات کنید و بر همین اساس یادآور شد: برخی فکر می‌کنند پایبندی به اصول و ارزش‌ها مانع از رسیدن به توافق است اما هر چه پایبندی ما به این اصول بیشتر باشد هیبت ایران برای طرف مقابل بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی دشمن اینگونه رفتار می‌کند ما باید در حل مشکلات خود و به ویژه مشکلات اقتصادی به درون توجه کنیم چرا که ما از نیروی انسانی ارزنده، جوانان انقلابی و ظرفیت فراوانی برخوردار هستیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه دشمن می‌گوید ما حق غنی‌سازی ایران را قبول نداریم و این باید به صفر برسد، تاکید کرد: این در حالی است که حق غنی‌سازی حق مسلم ماست.

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن می‌گوید ما از تحریم‌ها کم نمی‌کنیم، به درک که کم نمی‌کنید ما خودمان را مجهز می‌کنیم و مچ شما دزدان را می‌گیریم؛‌بلوکه کردن پول ایران دزدی است آیا شما به این دزدی افتخار می‌کنید؟

«با کمال پررویی می‌گویند فعلا از این پولی که دزدیده‌ایم، ۴ میلیارد دلار آن را آنهم اقساطی نه به صورت نقد به شما می‌دهیم. لذا از این پررویی‌ها زیاد است اما عجیب این است اوباما از شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ابراز ناراحتی کرده بود در حالی که مردم ایران بیدار و باهوش هستند و جنایات ۳۵ ساله آمریکا را فراموش نمی‌کنند.

وی با اشاره به این جمله تاریخی امام که آدم شدن آمریکا محال است،‌ادامه داد: روح سلطه‌طلبی با آمریکایی‌ها عجین شده و تا زمانی که آنها چنین غرور و مواضع غلطی دارند و متکبرانه سخن می‌گویند باید منتظر باشند که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل کوبنده‌تر و رساتر ادامه پیدا کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین با اشاره به حق تقوا اظهار داشت: حق تقوا سه جمله است؛ مطیع خدا بودن، به یاد خدا بودن و شکرگذاری نعمت‌های خدا را به جای آوردن.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قرآن کریم انسان‌های ظاهربین را مذمت کرده است،‌افزود: قرآن نیز ظاهر و باطن دارد، همانطور که اهل بیت (ع) نیز دارای ظاهر و باطنی بودند و در رابطه با باطن همین بس که ما در زیارت آن بزرگواران می‌گوییم اراده خداوند از مسیر شما جریان پیدا می‌کند.

وی راه حفظ خود از گناه را توجه به باطن گناه دانست و یادآور شد: نباید حب دنیا که محل اقامت است، ما را فریب دهد چرا که ما را آورده‌اند تا از این مقطع حیات عبور کرده و سرمایه‌ای برای زندگی ابدی به دست آوریم.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به برخورداری نماز و عبادات از ظاهر و باطن، تاکید کرد: شکر اتفاق کربلا توسط حضرت زینب (س) را نیز نباید فقط در ظاهر دید چرا که به دنبال شهادت،عزت،افتخار،نابودی و ذلت دشمن است از این رو الگوی عبودیت، امام حسین (ع) هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا