اولین واکنش استاندار سمنان به دپو نامناسب زباله ساری

پسماند مازندران به یک معضل جدی برای این استان تبدیل شده است.

تلاش‌‌های رسانه‌‌ای برای ساماندهی مناسب زباله به جایی نرسیده است و به نظر هم بنا نیست که اقدامی برای رفع این معضل انجام شود.

غیر از قول‌‌هایی که برای ساماندهی پسماند در استان داده شده، اقدامات غیر اصولی شهرداران استان در دفع پسماند خود مثنوی هفتاد من است.

درست است که انتخاب مکان مناسب پسماند از عهده شهرداران خارج است ولی دفن مناسب در محل دپو زباله از اقداماتی است که باید به صورت جدی توسط شهرداران انجام شده و محیط زیست به عنوان ناظر نسبت به وضعیت دفن پسماند نظارت کافی داشته باشد.

آنچه که این روزها در مازندران شاهد هستیم، موارد اصولی برای دفن پسماند در استان رعایت نشده و شهرداران در محل‌های در نظر گرفته شده برای انتقال زباله فقط و فقط اقدام به دپو زباله می‌‌کنند.

اقدام نادرست در دپو زباله مرکز مازندران باعث آلودگی آب شرب روستاهای استان سمنان شده است و نگرانی این موضوع به جلسات سمنان هم کشیده شده است.

محمدرضا خباز استاندار سمنان در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان که ایسنا آن را منتشر کرده است، افزود: اولین تکلیف ما آن است که مردم منطقه را از خدمات خود آگاه کنیم تا به آرامش فکری و روحی برسند. همچنین در خصوص تأثیر زباله‌های استان مازندران، و ملی بودن قضیه ما نمی‌توانیم نقش تماشاچی داشته باشیم و مسئولیت اخلاقی، ملی و مردمی ما ایجاب می‌کند که این موضع را با رایزنی با استاندار مازندران پیگیری نماییم.

وی با اشاره به تأثیرات زیان‌بار این مسئله و آلودگی منابع آبی استان سمنان در پی دپوی زباله در روستاهای مرزی سمنان با مازندران، گفت: اگر امروز جلوی آلودگی منابع آبی را نگیریم، در آینده ما را به سمتی خواهد برد که جبران آن غیرممکن است.

تلاش‌های مردم منطقه چهاردانگه مازندران برای ساماندهی مناسب زباله راه به جایی نبرده است که استاندار سمنان ظاهرا قرار است نسبت به این قضیه دست به کار شده و به همتای خویش در استان مازندران تذکر بدهد که شیرابه‌های زباله‌های جمع‌آوری شده شما مشکلات جدی برای روستاهای اطراف محل دپو زباله ایجاد کرده است، باشد که این اقدام فتح بابی شود تا شاید شر پسماند از مردم منطقه چهاردانگه مازندران رفع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا