تهدید جنگل‌بانان توسط جنگل‌خواران در غرب مازندران

طرح تنفس جنگل قرار بود حاشیه امنی برای حفظ جنگل‌ها و مراتع استان مازندران ایجاد کند.

برخی نگرانی‌ها از برداشت بی‌رویه از جنگل در اقصی نقاط استان مازندران وجود داشته و این نگرانی در غرب استان مازندران و در منطقه مرزن‌آباد چالوس بیشتر احساس می‌شود.

اجرای طرح تنفس جنگل با اینکه در میانه اولین سال خودش قرار دارد، با بی‌تفاوتی بهره‌برداران جنگل مواجه شده و به نظر می‌رسد که سوداگران این بخش بدون توجه به این مصوبه در روز علنی اقدام به برداشت جنگل می‌کنند.

اعتراضات مردمی در این منطقه تاکنون راه به جایی نبرده و تلاش برای تخلیه جنگل از درختان فربه در حال انجام است، تنها دلخوشی اهالی منطقه انعکاس رسانه‌ای معضلات موجود در ارتباط با جنگل است که تاکنون مقامات رسمی منابع طبیعی استان مازندران نسبت به برداشت بی‌رویه جنگل واکنش نشان نداده و در این ارتباط سکوت اختیار کردند.

پس از انعکاس دل‌نگرانی مردم از وضعیت نامناسب برداشت جنگل در منطقه مرزن‌آباد چالوس، انتظار این بود که متولیان منابع طبیعی نسبت به اینگونه برداشت‌‌ها واکنش جدی نشان دهند، اما به نظر می‌‌رسد که پس از رسانه‌ای شدن این موضوع حجم برداشت‌‌ها افزایش پیدا کرده و عضو شورای روستای آشیر از منطقه مرزن‌آباد چالوس توسط جنگل‌خوارن تهدید می‌شود.

سیدمحمود حسینی عضو شورای روستای آشیر با اعلام اینکه جنگل‌خواران هیچ مانعی را جلوی پای خودشان نمی‌بینند، اظهار کرد: پس از انعکاس دغدغه‌های مردم، توسط جنگل‌خواران تهدید شدم.

وی با اعلام اینکه برداشت از جنگل توسط زمین‌خواران افزایش پیدا کرده است، گفت: به نظر می‌رسد که مسئولان منابع طبیعی غرب استان مازندران توان مقابله به آنها را نداشته و چپاول جنگل طی این روزها شدت بیشتری گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا