«چای آخر» و «هفت تپه» خاطراتی از شهیدان کشوری و خلعتبری

دفاع مقدس یادآور روزهایی از مردانگی و خلق حماسه یادگارانی است که با جان و دل برای کشور خود تلاش کردند و از هیچ یاری در این زمینه دریق نکرد.

برای آنکه بتوانیم این خاطرات دفاع و حماسه‌آفرینی‌ها را به دیگران یادآوری و برای نسل‌های آینده بازگو کنیم، افرادی باید باشند که این خاطرات را به شکل کتاب درآورند که در این راستا مسعود آب‌آذری با تلاش فراوان توانست خاطرات شهید کشوری و خلعتبری را در غالب کتاب «چای آخر» که به سرگذشت زندگی شهید سرلشکر خلبان احمد کشوری و نیز کتاب «هفت تپه» که به زندگی سرلشکر خلبان شهید حسین خلعتبری می‌پردازد، تالیف کند.

مسعود آب‌آذری نویسنده و فیلمساز دفاع مقدس در گفت‌وگو با بلاغ، درباه شهید کشوری و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی، می‌گوید: قهرمان ملی ایران شهید احمد کشوری، هر زاویه از زندگی کوتاه اما پربارش، سرشار از آموزه‌های ارزشمند و موثر در تربیت اعتقادی و ملی برای جوانان این مرز و بوم در نسل‌های حال و آینده است.

http://www.bloghnews.com/images/docs/files/000314/nf00314748-2.jpg

وی درباه علت اینکه به سمت نوشتن کتابی در زمینه شهدا رفت و تاکنون این فعالیتش ادامه دارد، افزود: نوجوان بودم و تازه‌کار که خواستم کتابی در زمینه شهدا تهیه کنم که از آنجا و در منزل شهید کشوری در سال ۷۸ فعالیتم در زمینه شهدا آغاز شد و تاکنون ادامه دارد و آرام آرام با محبت بچه‌های پرواز در عرصه هنر رشد کردم.

آب‌آذری با بیان اینکه شهدا دین زیادی در حقمان دارند و آرامش امروزمان را مدیون ایثار آنان هستیم، تصریح کرد: در مجموعه آموزش و پرورش سعی کردم در مسیر فرهنگی و شهدا فعالیت کنم و با آموزش دانش‌آموزان و بیان کردن خاطرات و حماسه‌های این خلبانان و اختصاص دادن چند واحد درسی تحقیقات دانشجویی به دفاع مقدس، آنان را با شهدا بیشتر آشنا کنم.

http://www.bloghnews.com/images/docs/files/000314/nf00314748-1.jpg

این نویسنده و فیلمساز دفاع مقدس گفت: مادر شهید کشوری انقلابی در زندگیم به وجود آورد که زندگیم را مدیون این مادر بزرگوار هستم و مسعود آب‌آذری امروز را مدیون نگاه ویژه این مادر به خودم در کنار خانواده‌ام می‌دانم چراکه به من راه و رسم انسانیت و عاشقی آموخت و نشان داد انسان برای رسیدن به هدفش باید در آتش عشق الهی مثل شهید احمد بسوزد.

وی با اشاره به اینکه مادر شهید کشوری روح بزرگی داشت، افزود: مادر شهید کشوری به من درس اخلاق، مردم‌داری، معرفت، انسانیت، به دور از گناه بودن، به فکر مردم در هر کجای این کره خاکی بودن را یاد داد و رفتنش همگان را با خود برد زیرا وی نمونه‌ای عالی از انسانیت بود و مادری که در قلب همه جای داشت.

آب‌آذری همچنین درباره شهید حسین خلعتبری با اشاره به اینکه شخصیت این شهید را دوست داشتم و در عین قهرمان بودن اما گمنام بود، گفت: دوست داشتم مردم ایران قهرمانان مازندرانی را بشناسند.

وی خاطرنشان کرد: شهید خلعتبری نماینده ایران در دادگاه بین‌المللی لاهه بود که از حقوق مردم ایران دفاع کرد و در زمان جنگ حضور داشت و نیروی دریایی عراق را به همراه شهید عباس دوران در عملیات مروارید کاملا نابود کرد و به قهرمانان جنگ دریایی ایران شهره شدند.

به گزارش بلاغ، برای آنکه آیندگان خود را با تفکرات و قهرمانی‌های شهدایمان در طی دفاع مقدس آشنا کنیم باید افرادی باشند که خاطرات شهدا را از اطرافیان و نزدیکان و همسنگران آنان جمع‌آوری کنند و آن را به چاپ و نشر درآوردند و در این راستا مسئولان نیز باید از این افراد حمایت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا