۳ نشانه مسمومیت غذایی با مصرف مرغ را بشناسید

باکتری می‌تواند منجر به آلودگی غذا و در نهایت بروز مسمومیت غذایی در افراد شود. در غذایی که خام، نپخته یا خوب ذخیره و نگهداری نشده است، باکتری وجود دارد و همین باکتری منجر به مسمومیت غذایی می‌شود. مرغ هم می‌تواند حاوی تعدادی از باکتری‌هایی باشد که منجر به بیماری می‌شوند؛ باکتری‌هایی نظیر کامپیلوباکتر یا سالمونلا که ماکیان، مخصوصاً آن‌هایی که به خوبی طبخ نمی‌شوند، را در معرض خطر قرار می‌دهد. عوارض جانبی مسمومیت غذایی ۴ تا ۳۶ ساعت بعد از خوردن مرغ ظاهر می‌شود. با این که عوارض جانبی مسمومیت غذایی مصرف مرغ به نوع باکتری که آن را آلوده کرده است بستگی دارد، اما علائم بیشتر آن‌ها شبیه به یکدیگر هستند. در ادامه این مطلب را به نقل زا فوت و فن بخوانید.

 

علائم مسمومیت غذایی ناشی از مصرف مرغ

تب

خیلی عجیب نیست افرادی که دچار مسمومیت غذایی می‌شوند تب کنند. گاهی اوقات احساس لرز یا حس سرما همراه با بالا رفتن ناگهانی دمای بدن بروز می‌کند. آن‌هایی که بیمار هستند، در صورتی که دمای بدنشان از ۳۸ ٫ ۵ درجه سانتی‌گراد فراتر رفت، باید به پزشک مراجعه کنند.

تب یکی از عوارض جانبی شایع در مسمومیت غذایی است.

علائم مربوط به دستگاه گوارش

علائم متنوعی مربوط به سیستم گوارشی هستند که با مسمومیت غذایی ناشی از مصرف مرغ در افراد بروز می‌کنند. هر دو باکتری سالونلا و کامپیلوباکتر به وفور در روده پرندگان یافت می‌شود و می‌تواند منجر به اسهال و استفراغ شوند. در واقع، کامپیلوباکتر مسئول بسیاری از موارد بیماری اسهال است. علاوه بر اسهال و استفراغ، عوارضی نظیر دل‌درد، انقباض و گرفتگی شکم و روده، و حالت تهوع از دیگر علائم رایج مسمومیت غذایی هستند. اگر فردی در مدفوع یا استفراغ خود خون مشاهده کرد، اسهال یا استفراغ شدید بیش از ۲ روز داشت یا با علائمی که نشان دهد بدن دچار کم‌آبی شده است مواجه شد، حتماً باید به پزشک مراجعه کند.

اسهال و استفراغ از علائم رایج مسمومیت غذایی ناشی از مصرف مرغ هستند.

علائم دیگر مسمومیت غذایی

مسمومیت غذایی ناشی از مصرف مرغ اغلب منجر به ایجاد حس خستگی مفرط در افراد می‌شود. از دست دادن اشتها نیز شایع است. از آنجا که به سختی می‌توان هنگام مسمومیت غذایی آب یا غذا خورد یا آن‌ها را فرو داد، باید به دقت حواستان به علائم بی‌آبی بدن، مانند ضعف، سرگیجه، تشنگی مفرط یا کم شدن ادرار باشد. فردی که بدنش دچار کم‌آبی شده است، باید حتماً به پزشک مراجعه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا