بی سر و سامانی بازار دام زنده در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی

منصور پوریان با بیان اینکه با کمبود دام در کشور مواجه نیستیم، اظهارداشت: هم اکنون دامدارهای کشور با حجم زیادی از دام در دامداری‌های خود مواجه هستند و متاسفانه فروش دام نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه دامدار هر راس دام خود را کیلویی ۱۵ تا ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رساند، گفت: فروشنده نهایی نیز حدود ۳۰۰۰ تومان به این قیمت اضافه می کند که البته با توجه به هزینه جابه جایی و حمل و نقل تا تهران امری طبیعی است.

پوریان درباره اینکه چرا قیمت دام زنده تا این حد افزایش یافته و به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است؟ تصریح کرد: نگاه دامداران این است که قیمت همه چیز گران شده، قیمت نهاده های دامی بالا رفته و داروهایی که دامداران تهیه می کنند نیز گران شده است.

وی با بیان اینکه دامداران حمایت نمی شوند، یارانه دریافت نمی کنند و همه چیز را باید آزاد تهیه کنند، گفت: قیمت ۱۳ الی ۱۴ هزار تومان برای دام توجیه پذیر نبود و قیمت های فعلی نیز نسبتا مناسب است.

این تامین کننده دام و گوشت قرمز درباره اینکه چرا وزارت جهاد کشاورزی جایگاه هایی را در نظر نگرفته تا به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی دامداران دام های خود را در این جایگاه ها عرضه کنند و مردم بتوانند مستقیما دام مورد نیاز خود را تهیه نمایند؟ افزود: وزارت جهاد کشاورزی چنین جایگاه هایی را در نظر گرفته اما برای دامداران این جابه جایی صرفه اقتصادی ندارد بنابراین آنها از این کار خودداری کرده اند.

پوریان ادامه داد: دلیل آن نیز این است که تقاضا برای خرید دام کم و برای گوشت منجمد گوسفندی بالا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا