تاوان بازی با اسم مرا خواهید داد! +فیلم

علی کریمی در مورد حضورش در تمرینات تیم نفت در حالیکه حمید درخشان به عنوان سرمربی این تیم اعلام شده گفت: ما هم مثل شما در رسانه‌ها از این خبر مطلع شدیم و این خبر را روی سایت‌ها خواندیم. ما هم با باشگاه قرارداد داریم و حرفه‌ای و منطقی این بود که طبق قرارداد و برنامه‌ای که داریم در تمرینات حاضر شویم که آن کار را کردیم.

سرمربی نفت در مورد پیامکی که به مالک باشگاه داده بود که به دنبال مربی باشد، اظهار داشت : من که در مورد پیامک دادن صحبتی نکرده بودم، قبل از آن پیامک هم صحبت‌ها و پی‌ام‌های دیگری هم بوده است بابت گرفتاری و مشکلاتی که تیم داشت و کم و کسری‌هایی که وجود داشت. در ادامه گفته بودم اگر با این شرایط ترتیب اثری داده نشود و اتفاقی رخ ندهد، شرایط برای ادامه همکاری مهیا نیست. این مسائل مربوط به دو روز قبل از بازی با سپاهان بود که اتفاق افتاد، در آن بازی تیم با روحیه خوب ۳ امتیاز را گرفت و سپس این اتفاقات افتاد که به نظرم درست نیست، ایشان مالک باشگاه هستند ولی هر کاری قوانین و قواعد خودش را دارد، ایشان باید از همان طریق اقدام کنند. نمی‌دانم مشاورانش چه کسانی هستند که چنین مشاوره‌هایی به او می‌دهند اما در نهایت امیدوارم این مشاوره‌ها به سودش تمام شود.

کریمی در مورد اینکه مالک باشگاه گفته شرایط تیم نفت خیلی تغییر کرده، بحث هتلینگ و زمینه تمرین تیم خیلی عوض شده و مالیات‌ها پرداخت شده است، گفت: من در جریان مالیات نیستم و در حیطه کاری من این مسائل نیست، اما اتفاقاتی در این چند روزی که ما آمدیم افتاده ولی آنگونه هم که ایشان می‌گوید نیست. توپ‌های تمرین ما را ببینید چند مدل توپ در تمرین داریم، توپ نرمال‌ها و معمولی‌ترین امکاناتی است که یک تیم برای تمرین و بازی نیاز دارد، شاید ایشان چیزهای دیگری را می‌بیند و در جریان نیست. خیلی وقت است ایشان را ندیده‌ایم، آخرین بار روز بازی با سپاهان مالک باشگاه را در هتل دیده‌ایم. یک ساعت با همکارانش نشستند و صحبت کردند و رفتند. اگر ایشان به این مسائل امکانات می‌گویند پس ما در خیلی از جاها این‌ها را ندیده‌ایم. نرمال‌ترین امکانات را می‌گویم امکانات خاص و استثنایی منظورم نیست. ما هیچ جا امکانات تیم‌های فوتبال را ندیده‌ایم.

وی در مورد اینکه مالک باشگاه گفته شما مدرک A آسیا را ندارید و نمی‌توانید در آسیا روی نیمکت بنشینید را هم از دلایل قطع همکاری با شما عنوان کرده‌اند،‌گفت: بحث این صحبت‌ها نیست ایشان آنقدر مشاور درست و حسابی در اطرافشان هست که چنین چیزهایی را می‌گویند. در آسیا اسم من به عنوان سرمربی نمی‌تواند درج شود کما اینکه در همان  لیگ برتر خودمان به عنوان مربی درج شده زیرا مدرک A ندارم.اما از همکارانم که در کادر فنی هستند مثل امامی‌فر که مدرک A آسیا را دارد می‌توانیم اسمش را به عنوان سرمربی بدهیم و مشکلی نیست. نمی‌دانم ایشان گذشته را فراموش کرده‌اند و آن زمانی که به من التماس می‌کردند تا قرارداد ببندم و با ما یک عکس بگیرند. قبلش می‌توانستند تحقیق کنند یا با همان کادر فنی قبلی ادامه بدهند، هر صحبتی که مالک باشگاه می‌کند علیه خودش است بهتر است یک مقدار سکوت کند و ببیند تفکر جامعه و مردم چه چیزی است، با این شرایط وضعیت بهتر خواهد شد.

کریمی در مورد اینکه حکم او در قرارداد سرمربی درج شده، گفت: افرادی به فوتبال ما می‌آیند که نمی‌دانم به دنبال چه چیزی هستند، قرارداد من به عنوان سرمربی درج شده است اصلا فرض را هم بگیرید قرارداد من مربی بوده مگر من در همه رسانه‌ها همه کاره فنی تیم اعلام نشدم، در این قرارداد هم اگر اسم من مربی خورده بود چه اتفاقی می‌افتاد؟‌ ۲۱ روز است به این عنوان در حال کار کردن هستم اکنون اتفاقات دیگر می‌خواهد بیفتد، فکر نمی‌کنم این کارها درست باشد. ایشان فعلا به  عنوان مالک باشگاه معرفی شده‌اند و حق هرگونه کاری دارند اما اگر بخواهند با عوام‌فریبی و این جور مسائل کار کنند اشتباه می‌کنند. زیرا همه چیز به ضرر خودشان است.

سرمربی نفت تصریح کرد: ایشان به عنوان مالک حق دارد کادر فنی‌اش را مشخص کند، اما طبق اصول و قوانین که وجود دارد، مشکلی وجود ندارد تا وقتی من به عنوان سرمربی تیم هستم کارم را با تیم ادامه می‌دهم تا ببینیم در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد. امیدوارم هر اتفاقی که می‌افتد در مجموع به سود باشگاه نفت باشد تا از این شرایط خارج شود حالا ما باشیم و نباشیم اصلا مهم نیست.

کریمی در مورد اینکه بازیکنان به خاطر او به تیم نفت آمده‌اند اظهار داشت: یکسری از این بازیکنان از قبل هم بوده‌اند یکسری هم بعد از ما به تیم اضافه شده‌اند. شما می‌توانید برنامه تمرینی ما که تا ۹ آبان که بازی با استقلال است ببینید. قطع همکاری هم اصول و حساب و کتابی دارد که در همه دنیا آن را می‌بینید، همین چند روز پیش بایرن مونیخ آنجلوتی را برکنار کرد. هر چیزی قوانین و اصولی دارد، که اتفاق می‌افتد اینجا که ما چنین چیزی را ندیده‌ایم اما پیش می‌رویم تا ببینیم حق با چه کسی است.‌

کریمی در مورد اینکه اتفاقات زمان پرسپولیس دوباره تکرار خواهد شد وقتی علی دایی سرمربی بود و حمید درخشان هم به تمرینات آمد،‌ عنوان کرد: ایشان از روزی که آمدند خیلی مصاحبه کردند در رادیو، تلویزیون و رسانه‌ها، از منی که به عنوان مسئول کادر فنی هستم بیشتر مصاحبه کرده است، یک مصاحبه با یک سایت قبل از این داستان‌ها داشتم،‌ دو مصاحبه مطبوعاتی انجام دادم، دو نشست خبری قبل از بازی هم رفتم، سه مصاحبه هم بعد از بازی رفتم. یک نشست خبری قبل از بازی را به خاطر جلسه‌ای که داشتم نرفتم. اما شما آمار را در بیاورید ببینید ایشان چقدر مصاحبه کرده‌اند. حق دارد دوست دارد مصاحبه بکند. در مجموع ما کارمان را انجام می‌دهیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. توصیه دوستانه من به ایشان این است اگر می‌خواهند شاهد آن اتفاقات نباشند، چنین کارهایی نکنند. ایشان مالک باشگاه هستند. در نهایت این اتفاقات برای تیم خودش در ادامه راه مشکل‌ساز می‌شود. فکر می‌کنم ایشان تیم فوتبال برایش مهم نیست چون اگر مهم بود، این اتفاقات نمی‌افتاد ما تیم را از دوازدهم جدول تحویل گرفتیم و به نهم جدول رساندیم، در سه بازی یک برد یک باخت یک مساوی نتیجه بدی نیست. برای کسی که با این شرایط تیم را تحویل گرفته است تا روزی که باشم کارم را با قدرت ادامه می‌دهم. ایشان این مسائل را در نظر ندارد که همه مسائلی که در برنامه مختلف تلویزیونی پخش شده در آرشیو موجود است. طبیعتا این مسائل در برنامه تلویزیونی به نمایش گذاشته می‌شود برایم مهم نیست اما برای خودم متاسفم که وارد چنین همکاری شده‌ام. اما من می‌گویم انسان‌ها ارزش یکبار اعتماد کردن را دارند. من این اعتماد را کردم اما پشیمان هستم شجاعتش را دارم که بگویم پشیمانم، اگر در این شرایط قرار بگیریم طبیعتا راهکارهایش را هم دارم که با این جور قضایا به خوبی مقابله کنم، روزهای آینده را خواهیم دید هیچ مشکلی نیست.

سرمربی نفت افزود:‌روز اولی هم که به نفت آمدم گفتم در آلمان هم که بازی می‌کردم، الکس‌نوری  را هم در تیم آلمانی کسی نمی‌شناخت اما آمدند و خوب کار کردند. من مالک باشگاه را که اصلا نمی‌شناسم او می‌تواند هر کسی را به عنوان سرمربی بیاورد مشکلی هم نیست. او مالک باشگاه است و می‌تواند تیمش را هم آتش بزند. به من ارتباطی پیدا نمی‌کند. چون اختیارش را دارد و پولش را هم می‌دهد. اما هر چیزی اصولی دارد که باید رعایت شود. در نهایت تا تهش این قضیه را پیگیری می‌کنم. اگر او آدم منطقی بود حداقل در مورد من تحقیقی می‌کرد بعد این داستان‌ها را شروع می‌کرد.

کریمی در مورد اینکه مدت مالکیت مالک باشگاه نفت چقدر است،‌گفت: ایشان مالکیت یک ماهه در نفت دارند، در  صحبت‌هایم هم گفتم ایشان فعلا مالک باشگاه هستند. باید ببینیم در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد.

وی در مورد اینکه در مورد مبلغ پرداخت به بازیکنان خبر دارد که این پرداخت‌ها منظم انجام شده یا نه، اظهار داشت:‌ طبیعی است که من باید در جریان باشم تا بتوانم راحت با بازیکنان کار کنم، می‌توانید در این مورد از بازیکنان بپرسید که مالک قبلی که همان بهنام پیشرو بود، ۱۰ درصد نقدی به بازیکنان پول پرداخت کرده بود، ایشان هم چکی به تاریخ ۱۰ ماه برای بازیکنان صادر کرده‌اند. خودتان با این شرایط دو دو تا چهار کنید ببینید شرایط چگونه است. بحث این مسائل نیست بازیکنان قرارداد دارند و کارشان را انجام می‌دهند. بحث این مسائل نیست بازیکنان قرارداد دارند و کارشان را انجام می‌دهند. ما هم تمرینات را انجام می‌دهیم انشاالله هر اتفاقی می‌افتد، خیر باشد و برای باشگاه نفت اتفاقات خوبی بیفتد.

علی کریمی در مورد ا ینکه شاید مالک باشگاه حساب کرده اگر بخواهد درخشان و برخی از بازیکنان از تیم جدا شود هزینه زیادی را باید متحمل شود تا جدایی علی کریمی، گفت: مسئولیت این مسئله با مسئولان وزارت نفت است آنهایی که مسئولیت واگذاری این باشگاه را دارند. اگر انتقال تیم به طور صددرصد انجام می‌شد طبیعتا به وزارت نفت ربطی پیدا نمی‌کرد. اما دیروز با یکی از مسئولان وزارت نفت صحبت می‌کردم و به او گفتم ایشان که هنوز تیم را به طور کامل در اختیار نگرفته تعهدات مالی که می‌کند به تعهدات مالی قبلی اضافه می‌کند و به بدهی باشگاه اضافه می‌شود که فردا به هر دلیلی از این باشگاه جدا شد هزینه و بار مالی آن به نفر بعدی منتقل می‌شود. یعنی اگر تیم به وزارت نفت برگردد هزینه روی دست وزارت نفت باقی می‌ماند ولی مسئولیت من پیگیری این مسائل نیست. مسئولیت من پیگیری مسائل فنی نفت است. هر بازیکنی که دوست داشت می‌تواند امروز مصاحبه کند با همین شرایط پیش می‌رویم و وضعیت‌مان خوب است تا ببینیم چه پیش می‌آید.

وی در مورد اینکه آیا درست است که حمید درخشان قدر جایگاه خودش را در فوتبال نداند و دوباره به تیم برگردد،‌عنوان کرد: طرف صحبت من ایشان نیست. ایشان مربی است و دوست دارد کار بکند. مثل بقیه مربیان. تمام روی صحبت من با مالک باشگاه است.  اینکه با ایشان شرایط مناسبی داشتند با او کارش را ادامه می‌داد و بحث تعهد مالی اضافه برای باشگاه درست نمی‌کردند. هر کسی بعد من آمد و تیم را تحویل گرفت برایش آرزوی موفقیت می‌کنم این کار حرفه‌ای است.

وی در مورد اینکه آیا با اسم شما در این قضیه بازی نشد؟ گفت: باید تاوانش را بدهد شما صبر کنید. در صحبت‌هایم گفتم این قضیه داستان دارد امثال ایشان باید تاوانش را بدهد تا فکر نکنند خبری است و پشت سر ما به ما بخندند. نه اینجا همه در ایران هستیم و این قضیه تاوان دارد و به گوش شما می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا