اختصاصی

مطالبه ۶ میلیارد تومانی شهرداری از بندر در فریدونکنار

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، عضو شورای شهر فریدونکنار در جلسه ای که با حضور نبیان و سیدپور معاون امور عمرانی استاندار و مدیرکل بنادر و کشتیرانی مازندران، مسئولین استانی و شهرستانی، در سالن اجتماعات فرمانداری فریدونکنار برگزار شد به برخی از اظهارات سرمایه گذار بخش خصوصی بندر فریدونکنار پاسخ داد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

سید هادی میرانی کناری در پاسخ به اظهار این سرمایه گذار که گفته بود در ابتدا باید از خود انتقاد کنیم سپس از دیگران، گفت: در گفته های این سرمایه گذار فقط تعریف و تمجید از خود مطرح گردید که با صحبت های ایشان تناقض داشته است.

وی با اشاره به زمین ۱۵ هکتاری ضلع شرقی بندر که این سرمایه گذار امکان ایجاد یک مکان توریسمی در آن را نشدنی دانست و گفته بود که این زمین در گذشته زباله دانی بوده است، اظهار داشت: نباید زمینی که برابر قرار داد باید در آن مجموعه ای توریسمی ایجاد گردد را برای اضافه نمودن به فضای فیزیکی بندر مورد استفاده قرار داد.

میرانی کناری افزود: شما گفته اید که این امکان وجود ندارد که اگر کارگری مشغول کار است در جنب این مکان عده ای به گرفتن حمام آفتاب و خوردن قهوه مشغول شوند، این توجیه مناسبی برای این ۱۵ هکتار نیست و قطعابرای سازمان گردشگری هم غیرقابل قبول می باشد.

وی ادامه داد: با خون و دل مردم این شهر، ۵۰ هکتار از ساحل بکر فریدونکنار که در جلگه مرکزی کشور و در استان مازندران قرار دارد تهیه و در اختیار شما قرار داده شد که ارزش این زمین ۳۰۰ میلیارد تومان است، ریز ریز ماسه های بادی این ساحل ارزشمند است و جنبه اقتصادی دارد بنابراین این گفته که اینجا زباله دانی بوده و ارزشی ندارد دور از شان است.

عضو شورای شهر فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خواسته های ما توقع مردم این شهر است، تحریم ها در ۲ سال گذشته اتفاق افتاد اما قرار بود این مجموعه را ۴ سال پس از شروع ساخت آن تحویل دهند و بنابراین ربط دادن تحریم به پایان این قرارداد اصلا درست نیست.

میرانی کناری گفت: بر اساس فرموده های رهبری همه باید به قانون تمکین کنیم، دوستان قانون را رعایت نکردند، ساخت و ساز در داخل آب ها مجوز لازم ندارد اما در ساحل نیازمند این امر است حتی اگر برای امور خیریه باشد.

وی ادامه داد: مطالبه شهرداری فریدونکنار از بندر بیش از ۶ میلیارد تومان است و مطابق قانون باید پرداخت گردد، بندر دغدغه اصلی مردم این شهرستان است و اگر بخواهیم از این ۱۵ هکتار برای عده ای خاص سرمایه گذاری کنیم این وسط مردم قربانی می شوند.

عضو شورای شهر فریدونکنار افزود: قرار بود با ایجاد این بندر برای جوانان شهرستان بیش از ۳ هزار شغل به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شود، اما اینطور نشد، سوالی که در ذهن خیلی ها مبهم مانده این است که چرا این وعده ها عملی نشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا