مطمئنم استقلال تیم ملی را حمایت می کند

کی‌روش: وقتی اولین بازی با نیجریه است چرا باید با روسیه بازی کنیم؟!/باید در جام‌جهانی ۲۳ هنرمند داشته باشیم

به گزارش بصیر به نقل از فارس، کارلوس کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود گفت: مطلع هستید که ما با آرژانتین، بوسنی و نیجریه هم گروه شدیم. با سه تیم از سه قاره مختلف که دارای سه سبک متفاوت هستند روبرو شدیم. در گروه سختی قرار داریم اما هدف ما صعود به مرحله بعد است. صحبت‌های من مثل فیلم عملیات غیرممکن است. اما اگر به گروههای دیگر هم توجه کنید می‌بینید که در این گروه‌ها نیز شرایط سختی وجود دارد.

وی ادامه داد: با این وجود هدف‌گذاری‌مان صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها است. چرا که در جام جهانی هستیم و در جام جهانی دیدار آسان وجود ندارد. پس باید از دو راه به این موضوع نگاه کنیم. اول اینکه دراماتیک نگاه کنیم و بگوییم موفق می‌شویم و راه بعدی راهی است که من به آن نگاه می‌کنم.

کی‌روش تصریح کرد: شخصا معتقدم قرعه‌که برای ایران بیرون آمد هدیه‌ای بود برای ما به خاطر اینکه هدف و آرزوی ما حضور در جام جهانی و در میان بهترین‌های جهان بود که به آن رسیدیم و الان زمان است که از آن لذت ببریم از بازی مقابل بهترین‌های جهان.

سرمربی تیم ملی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بزرگترین مسئله این است که مقابل آرژانتین بازی کنیم. ما به خودمان فکر می‌کنیم چون ایران هستیم و می‌خواهیم در جام جهانی بازی کنیم. در واقع بازی کردن با قدرت نیجریه توان آرژانتین و کیفیت بوسنی چیزی نیست که ما دنبالش باشیم بلکه مشکل این است که چگونه نقاط ضعف‌مان را پشت سر بگذاریم.

سرمربی تیم ملی یادآور شد: پس نظر من این است که این گروه ساده است و من از آن لذت می‌برم و شخصا آماده هستم که مقابل این تیم‌ها بهترین بازی‌ها را انجام دهیم و مهمتر آنکه به آن چیزی که می‌خواهیم برسیم.

وی افزود: در این دو سالی که پشت سر گذاشتیم به خصوص ۶ ماه آخر مسائل و مشکلات زیادی بوده که من راجع به آن حرف‌هایم را زدم اما بازی مقابل آرژانتین به ۱۱ بازیکن این سرزمین بستگی دارد که می‌خواهند در تاریخ ماندگار شوند و حال این سؤال پیش می‌آید که آیا برای این بازی‌ها آماده هستید یا خیر. ۱۱ بازیکن اصلی و ۷ ذخیره شایستگی حضور در این دیدار را دارند یا نه.

کی‌روش تاکید کرد: چون مردم یک کشور می‌خواهند تیم ملی شان آماده باشد پس این موضوع غرور و افتخار یک کشور را می‌طلبد تا خود را برای حضور در مقابل بهترین‌های جهان آماده کرده و از بازی مقابل آنها لذت ببریم.

به گزارش فارس، در ادامه نشست خبری کی‌روش گفت: مطلع باشید که تا الان زمان را از دست داده‌ایم و باز هم از دست خواهیم داد. اما ۶ ماه دیگر باقی مانده و ما باید با هوش بالا آن را جبران کنیم تا بتوانیم به فاکتورهایی که مدنظرمان است برسیم، برای رسیدن به هدف فقط یک هدف وجود دارد و آن این است که خانواده فوتبال را دور هم جمع کنیم چرا که بدون این پشتوانه به جایی نمی‌رسیم.

 

سرمربی تیم ملی یادآور شد: زمانی که برای قرعه‌کشی به برزیل رفته بودم فیفا برنامه‌هایی از اطلاعات ۳۲ کشور را به ما داد که اجازه دهید اشاره‌ای به آن داشته باشم. در برگه مخصوص ایران نوشته شده بود که تیم ملی فوتبال چهارمین حضور خود در جام جهانی را تجربه می‌کند و یک برد،‌دو تساوی، ۶ باخت، ۶ گل زده و ۱۸ گل خورده را در مرحله گروهی سه جام جهانی که در آن حضور داشته، به دست آورده است. زمانی که این آمار را از فیفا مطالعه کردم درک من ساده بود و این یعنی ۳۰ سال بود در یک خط ثابت بوده و هیچ پیشرفتی نداشتیم. این چیزی نیست که من بگویم بلکه فیفا آن را می‌گوید. سه بار به این مسابقات رفته و در همان مرحله گروهی حذف شده و به خانه برگشتیم.که باز این جا هم یک سؤال پیش می‌آید که آیا نیاز به ارتقاء داریم یا می‌خواهیم در همان سطح باقی بمانیم و این به این خاطر است که من اول صحبتم گفتم که گروه‌مان سخت است و هیچ شکی در آن وجود ندارد اما همه گروه‌ها همین طور است.

به گزارش فارس کارلوس کی‌روش در ادامه این نشست خبری یادآور شد: به عنوان یک مربی همیشه در فوتبال معتقدم شانس هم در سرنوشت تیم دخیل است اما فقط شانس زمانی می‌آید که خیلی آماده باشی تا بتوانی از این شانس بهره ببری. تیم ملی به جام جهانی رفته و به جام ملت‌های آسیا صعود کرده است. در رده‌بندی فیفا اول هستیم در آسیا آماده سازی به بهترین شکل صورت گرفت و تنها چیزی که از دست دادیم آمادگی برای جام جهانی است. بنابراین به چیزی که فکر می‌کنم و خیلی ساده است، تمرین و بازی تدارکاتی است.اگر تمرین نکنیم و بازی نکنیم اشتباه کرده‌ایم اگر تمرین کنیم و بازی نکنیم هم کافی نیست و همانطور که بازی کنیم و تمرین نکنیم باز هم کافی نیست. هر چیزی که من نیاز دارم و به آن تاکید می‌کنم خوب تمرین کردن و خوب بازی کردن است که البته این موضوع سوءتفاهمی را برای رسانه‌ها به وجود آورد.

وی ادامه داد:‌ تقریبا ۱۰ ماه پیش برنامه‌ای را به فدراسیون دادم که دو برنامه مجزا در دل آن بود که یکی از آنها در صورت صعود تیم ملی به جام جهانی باید اجرا می‌شد و دیگری در صورت عدم صعود و همان زمان به رسانه‌ها گفتم نکته مهمی که وجود دارد این است که این برنامه یک برنامه نرمال و طبیعی است که قوانین فیفا در آن درج شده است و یک نکته دیگر هم وجود داشت که می‌خواستیم برای حضور در جام جهانی یک آماده سازی ویژه‌ای را پشت سر بگذاریم که این فداکاری بیشتری از خانواده فوتبال می‌طلبد. به عنوان مربی تیم ملی همیشه دو برنامه داشتم اما گفته‌ام که نظر من به کدام نزدیک‌تر و مثمرثمرتر است و این مسئله‌ای است که همیشه به آن توجه داشتم.

کی‌روش عنوان کرد:‌ نظر شخصی من این بود که لیگ در ۶ یا ۷ روز برگزار شود چرا که عقیده دارم بازیکنان باید به اندازه کافی استراحت هم داشته باشند. چرا که اگر می‌خواستیم مثل برهه زمانی قبلی بازیکنان ۳ یا ۴ روز یک بار بازی می‌کردند نکته اول این بود که مصدوم می‌شدند و نکته بعدی این بود استراحت نداشتند و در نهایت در پایان فصل بازیکنان مصدوم زیادی باقی می‌ماندند. برای همین تاکید داشتم که فاصله زمانی لیگ ۶ یا ۷ روز یک بار باشد تا بتوانیم به برنامه‌هایمان برسیم.

وی ادامه داد: از نظر من این نشستی که در آن حضور دارید، کنفرانس خبری نیست بلکه دانشگاه خبری است که طی می‌کنید و نیاز داریم که شما هم به آن آشنا باشید. بنابراین برای انتقال صحبت‌هایم به شما نیاز دارم.

کی‌روش عنوان کرد: مهمترین نکته در لیگ این است که به بازیکنان اجازه تمرین بدهند تا شاداب باشند تا ۹ آوریل که به اردوی آماده سازی نیاز داریم معتقدم این برنامه باید انجام شود. متاسفانه مسابقات AFC نیز تداخلی را به وجود آورده که باید آن را قبول کرده و با این وضع ادامه دهیم اما کمپ ۹ آوریل را باید برگزار کنیم تا آماده سازی خود را برای جام جهانی اعلام کنیم.

وی افزود:‌می‌توانم در این خصوص جزئیات بیشتری بدهم. ما در اولین بازی جام جهانی به مصاف نیجریه می‌رویم و اولین استراتژی من این است که اولین کمپ را در آفریقای جنوبی داشته باشیم. طبق برنامه نمی‌توان در این اردو از حضور لژیونرها استفاده کرد و برای حضور در آفریقا باید فقط بازیکنان داخلی را ببریم. سپس به ایران برمی‌‌گردیم و پس از ۴ روز استراحت کمپی در اروپا خواهیم زد و در آن کمپ که ماه می برگزار می‌شود ۳ یا ۴ بازی دوستانه خواهیم داشت و مجددا به تهران خواهیم آمد.

کی‌روش افزود:‌ قبل از اعزام به برزیل بازی دوستانه‌ای با با تیمی آفریقایی برگزار خواهیم کرد و این در واقع بازی خداحافظی در داخل ایران خواهد بود و سپس برای اردوی نهایی راهی برزیل خواهیم شد تا کمپ سوم و نهایی آن را در این کشور برگزار کنیم.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: اولین دیدارمان با نیجریه است و اگر می‌خواهیم آن را با موفقیت پشت سر بگذاریم باید طبق برنامه پیش برویم باید بدانیم تا آن زمان چه می‌خواهیم.اگر این برنامه ممکن نشود و در اجرا به مشکل بخورد و حمایت همه جانبه را نداشته باشیم قاعدتا در جام جهانی هم با مشکل مواجه خواهیم بود. من مطمئن هستم که از رئیس فدراسیون گرفته تا همه مردم ایران فوتبال را دوست دارند و همه از برنامه‌ها حمایت می‌کنند تا اجرایی شود. 

البته همه به نظرات مردم احترام می‌گذاریم اما شما هم به نظرات دایی که در آلمان بازی کرده و در جام جهانی بوده و به صحبت‌های او نگاه کنید یا به نظرات باقری، مهدوی‌کیا و علی‌ کریمی که من با آنها موافق هستم چرا که آنها حقایق را بهتر می‌دانند و درک می‌کنند و می‌دانند باید برای حضور در جام جهانی آماده شویم. همین اینها به جام جهانی رفته و خیلی زود برگشتند. پس به خوبی هم می‌دانند که باید خودمان را خوب آماده کنیم. پس باید به حرف و نظرات آنها گوش کنیم.

کی‌روش تاکید کرد: علی پروین در خصوص آماده سازی تیم ملی مانند مربیان سابق تیم ملی صحبت‌هایی را مطرح کرده و با ما هم عقیده بودند اما مجددا می‌گویم تا همه بدانند مشکلاتی که AFC به وجود آورده باید برایش برنامه‌ریزی داشته باشیم و سعی کنیم در ماه مارس از فیفا دی به خوبی استفاده کنیم. در این خصوص در مورد دیدار با کویت توافقاتی کرده‌ایم که امیدوار به آن هستیم.

به گزارش فارس کی‌روش در ادامه این نشست یادآور شد: پیشنهاد دادم اولین بازی تدارکاتی در تاریخ ۵ مارس با تیمی آفریقایی باشد در اروپا هم سعی می‌کنیم ۳ یا ۴ بازی با تیم‌های اروپایی انجام دهیم. در نهایت قصد داریم با تیم‌هایی بازی کنیم که مشابه هم گروه‌های ما در جام جهانی هستند. آرزوی من این است ابتدا مقابل یک تیم از آفریقا و سپس یک تیم از آمریکای جنوبی و بعد یک تیم از اروپای شرقی بازی کنیم و سعی می‌کنیم این روند را حفظ کنیم. رسانه‌ها باید متوجه این مسئله باشند و من هم نظراتی دارم با این حال نمی‌گویم که ما باید با هم‌عقیده باشیم.

وی ادامه داد:‌قبل از قرعه‌کشی با کاپلو صحبت کردم و او ابراز علاقه کرد که تیم ملی روسیه دیداری دوستانه با ایران داشته باشد. شکی نیست که علاقه داریم مقابل روسیه بازی کنیم و این دیدار قطعا جذاب خواهد بود اما یک مسئله وجود دارد که آن موضوع این است که طبق قرعه‌کشی ما باید در اولین دیدار مقابل نیجریه به میدان برویم چرا باید با روسیه بازی کنیم. هدف ما بازی با تیم‌های آفریقایی است و این تصمیمات می‌تواند در روند آماده سازی دخیل باشد. من وقتی شکمم درد نمی‌کند چرا باید مسکن بخورم. پس کاری که ما در ماه مارس باید انجام دهیم بازی تدارکاتی با یک تیم آفریقایی است.

کی‌روش در مورد اینکه بابت مصدومیت بازیکنان در دیدار با گینه نگران نیست، گفت: این طور نیست به خاطر اینکه اکثر بازیکنان تیم حریف در اروپا شاغل هستند و اگر بخواهیم آن طور که شما گفتید فکر کنیم اصلا نباید از خانه بیرون بیاییم. اگر بازیکنان آفریقایی محکم و سخت هستند متوجه آن هستم چون آنها اولین بازی‌شان مقابل چنین تیم‌هایی نیست و این ما هستیم که در این صورت در جام جهانی با مشاهده چنین تیم‌های سفت و سختی بازی کنیم. باز هم تاکید می‌کنم جام جهانی سخت‌ترین مسابقات در دنیاست و مهم این است که ما در آن مسابقات به اندازه کافی بزرگ باشیم و ۲۳ هنرمند داشته باشیم چون تجربه سختی را خواهیم داشت.

کی‌روش در خصوص تیم نیجریه خاطرنشان کرد: به نیجریه دفت کنید همه ما آنها را می‌شناسیم. آنها ۱۴ بازی کردند که ۴ بار آن با پیروزی همراه بوده و در رابطه با نیجریه فقط می‌گویم که آنها با کیفیت و تکنیک خیلی خوب و مثل اروپایی‌ها بازی می‌کنند. نیجریه ۲۳ بازیکن در خط اروپا دارد و تاکید می‌کنم ۲۳ بازیکن در سطح اول اروپا. تیم‌هایی مانند چلسی، میلان، سلتیک می‌تواند متفاوت باشد با تیم‌هایی مثل فولاد یا سپاهان. شاید عده‌ای عقیده داشته باشند سپاهان و دورتموند شبیه هم بازی می‌کنند اما با همه احترامی که قائلم و دایی هم به آن اشاره کرده است، بازی کردن در بایرن و پرسپولیس متفاوت است.

وی افزود: در آخرین جام جهانی که ایران در آن حضور داشت، ایوویچ ۶ ماه وقت خواست که می‌خواهم در سه هفته آن را انجام دهم که البته برخی انتقادات را به همراه دارد اما هیچ راهی نداریم و خواسته من از وزیر ورزش مدیران باشگاه‌ها و جامعه فوتبال این است که حمایت آنها را می‌خواهیم و ۱۱ بازیکنی که می‌خواهند بازی را شروع کنند هم حمایت می‌خواهند. بنابراین ما با پشتیبانی راسخ خانواده فوتبال در ایران نیاز داریم و متاسفانه راه حل دیگری وجود ندارد. همانطور که چند ماه پیش خانواده فوتبال از ما در آسیا حمایت کرد. وقتی زمان حمایت بود توانستیم با این فداکاری در آسیا موفق شویم. اما چرا الان باشگاه‌ها این فداکاری را انجام نمی‌دهند. ما به فداکاری باشگاه‌ها تردیدی نداریم و روی این مسئله شکی ندارم.آنها همه جوره از تیم ملی حمایت می‌کنند چون زمانی که نیازمند بودیم فوتبال ایران فداکاری کرد و جا دارد من یک بار دیگر از خانواده فوتبال که همه جوره حمایت می‌کند تشکر کنم. 

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: زمانی که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند فوتبال ایران فداکاری کرد و از آنها حمایت انجام داد. لیگ به خاطر حضور سپاهان و استقلال متوقف شد تا از آنها حمایت صورت گیرد به نظرتان این کار درست بود یا خیر. طبیعتا این موضوع درست بود. چرا که باشگاه‌ها از نمایندگان ایران حمایت کردند مطمئن هستم این فداکاری صورت می‌گیرد. تردیدی ندارم که باشگاه‌ها فداکاری می‌کنند و همین استقلال همه جور حمایت را از تیم ملی انجام می‌دهد چون زمانی که نیازمند است فوتبال ایران از این تیم حمایت کرد.

وی در مورد اینکه اردوهای آماده سازی تیم ملی در غیاب بازیکنان لژیونر برگزار می‌شود، ادامه داد: شک ندارم که این اردوها مفید است البته اگر همه بازیکنان باشند مفیدتر می‌شود. اما کمپ نخستی که ما برگزار می‌کنیم مخصوص بازیکنانی است که در ایران هستند و برای توسعه و پیشرفت است و برنامه‌های ویژه داریم. در جام جهانی بازیکنانی حضور دارندکه ۸۰ درصد آنها برای لیگ‌های معتبری چون آلمان، پرتغال، فرانسه هستند. ما باید سطح بازیکنان خود را ارتقا دهیم تا به سطح بالای دنیا برسند. چه توقعی می‌رود اینکه به کاپلو و دل‌بوسکه بگوییم بازیکنان را هم سطح ما کنند یا ما هم سطح آنها شویم. کدامیک منطقی است؟ تنها گزینه ما این است که سطح بازیکنان خود را به سایر بازیکنان نزدیک کنیم.

کی‌روش یادآور شد: شفاف بگویم که کی‌روش به عنوان سرمربی هیچ وقت الزامی روی مسئله نداشته ام. دنبال این نبودم این کار را حتما انجام دهیم هدفم این نیست مسئولیتم این است که آماده‌سازی ویژه و نرمال را داشته باشیم. یک بار دیگر شفاف می گویم که این آماده سازی را داشته باشیم این تصمیم من نیست تصمیم فوتبال ایران است که باید توسط وزیر و مقامات مسئول صورت بگیرد.

وی افزود: هیچ وقت نگفتم این کار را بکنید یا نکنید. آماده سازی ویژه داشته باشیم که برعهده مقامات است و هیچ وقت در جدال نبودم که حرفم به کرسی بنشیند. دایی باقری مهدوی کیا همه این نظر را دارند که فوتبال ایران پیشرفت کند نه اینکه من سرمربی تیم باشم زمانی که می خواهید در جام جهانی بازی کنید باید شور و نشاط داشته باشید. اگر آماده نباشیم مایه تاسف خواهد بود. اولین روزی که آمدم سوال اول این بود که شما مثل مربیان دیگر دنبال بهانه زمین خوب هستید؟

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: در رسانه‌ها شاهد این بودیم که کی روش مانع حضور بازیکنان در لیگ قهرمانان آسیا باشد اما این صادقانه نیست به هیچ عنوان دوست ندارم این کار را کنم. همزمان راه دیگری نداریم متاسفانه فقط همین کار پیش روی ماست. چیزی که من می‌گویم این است که اگر فوتبال ایران خود را نمی‌خواهد برای جام جهانی آماده کند شفاف بگویید. صحبت هایی در مورد برخی مربیان طرح شد که کی روش نمی خواهد بازیکنان را بدهد اما چاره ای به غیر از این نداریم.

کی‌روش تصریح کرد: AFC تا تاریخ چهاردهم می بازی ها را در نظر گرفته است. پس آن چیزی که من می خواهم متوجه شوید خیلی ساده است. می توانیم اردوی آماده سازی را پس از ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) شروع کنیم اگر نظر مرا می خواهید به هیچ عنوان کافی نیست اما می توانیم شروع کنیم یا اینکه می توانیم آماده سازی خود را از قبل شروع کنیم. اگر از قبل شروع کنیم مطمئنا باشگاه‌ها متضرر می‌شوند. اما اگر بعد از مرحله یک‌شانزدهم نهایی شروع کنیم یک آسیب بسیار بزرگ می‌خوریم در اجرای آماده سازی خودمان. کی‌روش فقط می‌گوید انتخاب کنید.

وی ادامه داد: هیچ وقت الزامی نداشته‌ام اگر می خواهید راه اول را انتخاب کنید و اگر نمی‌خواهید راه دوم. همیشه با هم دوست هستیم و هیچ مشکلی نیست. خیلی ساده و به تمامی نظرات احترام می‌گذارم. اگر برخی‌ها می‌گویند که موافق نیستیم به آن احترام می‌گذارم. تنها چیزی که احترام نمی‌گذارم زمانی است که چرا این مسائل در کشورهایی دیگر رخ می‌دهد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد دیدارهای دوستانه تیم ملی گفت: برای من اصلا مهم نیست که تیمی به جام جهانی صعود کرده یا نکرده فقط در مورد این فکر می‌کنم که تیم مناسبی باشد. اگر برای دردم دارویی ویژه ای نداشته باشم از داروی کلی استفاده نمی‌کنم. اسپانیا ۷۰ تا ۸۰ سال طول کشید که به قهرمانی رسید تیم های دیگر هم طول کشید اما من فقط ۳ هفته وقت دارم که تیم را آماده حضور در جام جهانی کنم چیزی که کشورهای دیگر ۳۰- ۴۰ سال آماده شدند پس نظر من این است که چاره ای جز این نداریم که داروی ویژه را انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: اگر ۴ بازی داشته باشم می خواهم به گزینه اول فکر کنم که به آن برسم طبیعی است که اگر نرسیدیم گزینه های دیگر را انتخاب می کنیم چون گزینه دیگری نداریم. درباره روسیه صحبت کنیم تجربه ما را بالا می‌برد این دیدار. اما دانش و اطلاعات لازم برای رویارویی با تیم آفریقایی را دست نمی‌دهد. اگر بتوانم به تجربه و دانش ویژه برسم بهتر است تا اینکه تجربه کلی به دست آورم.

کی‌روش گفت: برخی بردها در زندگی دروغ می‌گویند و مخرب هستند در مقابل برخی باخت‌ها به ما تجربه و دانش بیشتری می‌دهند. مسئله این نیست که در مقابل تیم بزرگ ببازیم یا ببریم بلکه باید به هدفمان برسیم. مثلا کره که یازده بازی دوستانه انجام داده و ۷ بازی دیگر پیش رو خواهند داشت پس زمانی که ۱۷-۱۸ بازی پیش رو دارید مشکلی نیست اما زمانی که فقط ۴ بازی پیش رو دارید مجبور هستید که بازی مناسب را انتخاب کنید. در شرایط فعلی اگر بخواهیم اسپانیا بازی کنیم هیچ هدفی برای برد نداریم چون آماده این بازی نمی شویم. اول باید آماده شویم و بعد باید در مقابل اسپانیا قرار بگیریم. هنوز بازی برزیل و ایران یادم هست. فقط بگویید یک مسئله که باعث پیشرفت ایران پس از آن بازی شد. تقریبا ۴ سال پیش بود که ایران با برزیل بازی کرد از نظر من پیشرفتی که آن بازی داشته صفر بوده است. الان برنامه‌ریزی صحیح را باید در نظر بگیریم.

سرمربی تیم ملی در مورد برگزاری مسابقات لیگ و اینکه آیا با سرمربیان لیگ هم جلسه‌ای برگزار خواهد کرد خاطرنشان کرد: این در واقع سوال خیلی مهمی است. در واقع این مسئله می‌تواند نکته کلیدی تمام این مسائل باشد. صحبتم در مورد لیگ است. ما دغدغه داریم که هر ۶ روز ۷ روز برگزار شود و در تاریخ مقرر تمام شود. در رابطه با اینکه می‌توان لیگ را تمام کرد این موضوع را مطالبه کردم که برنامه لیگ را بدهید در سایت فدراسیون افغانستان یا سومالی برنامه کامل آنها ذکر شده همه باید مطلع باشند نباید محرمانه باشد. به نظرم محرمانه است که استقلال کی قرار است بازی کند در منچستر این گونه نبود. این نباید محرمانه باشد. مطمئن نیستیم که می‌شود این کار را کرد یا خیر.

وی گفت: تمامی نظرات و صحبت ها موثر بوده است. اما به غیر از سوالات دیگر از این سوال به ویژه تشکر کنم. شخصا دوست دارم با سرمربیان که همکاران من هستند جلسه برگزار کنم. اما این تصمیماتی نیست که در حوزه سرمربیان تیم ها باشد مثلا قلعه نویی و دایی و کرانچار در این مورد تصمیم گیرنده نبودند به خاطر این است که نباید مربیان را درگیر این تصمیم گیری کرد. ایران را فراموش کنید. در سال ۱۹۹۸ در ژاپن که بودم این تیم به جام جهانی صعود کرد. من سرمربی تیمی بودم یک بازیکن در تیم ملی داشتم در این سال فدراسیون ژاپن ۱۲ بازیکن ناگویا را برای ۶ ماه محروم کرد به خاطر اینکه بتوانند در وظایف تیم ملی قرار بگیرند فکر می کنید من چه کردم؟ من گفتم نه! موافق با این نیستم من مربی هستم و می خواهم برنده باشم. شخصا موافق این نبودم که ۱۲ بازیکن از ناگویا ۶ ماه بازی نکنند بعد ریاست فدراسیون آنها نظرش را داد و گفت که کی‌روش متشکر از شما هستیم و از تمامی خدمات شما تشکر می‌کنیم اما باید سایر بازیکنان به تیم ملی ملحق شوند و بازیکنان جوان دیگر داریم که پول می‌دهیم و موظف هستید که تمرین دهید.

کی‌روش یادآور شد: کرانچار، قلعه‌نویی و دایی باید کار خودشان را انجام دهند و به آنها احترام می‌گذارم. تشکر می‌کنم و مجددا تکرار می‌کنم که این تصمیم گیری هیئت رئیسه است که قانونی که می‌خواهند در امسال به آن برسند را تصمیم گیری کنند. می‌توانم ۱۰-۱۵ جلسه با سرمربیان داشته باشم اما مسئله این نیست که این موضوع را عنوان کنم. سرمربیان کنار یکدیگر می‌نشینیم که بتوانیم فایده و مضرات کار را متوجه شویم اما این تصمیم مهمی است و من هم به این موضوع واقف هستم. شفاف می‌گویم که دو راه پیش رو داریم یا با قایق یا با هواپیما هیچ کس هم نمی خواهد موضوعی را دیکته کند باید تصمیم خوب بگیریم.

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: خیلی ساده است اگر تصمیم این باشد که از ۹ آپریل (۲۰ فروردین) شروع کنیم هدفمان باید همین باشد اما اگر بخواهیم از ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت) شروع کنیم باید این مورد را در نظر داشته باشیم. فکر می کنم خیلی شفاف توضیح دادم و نمی خواهم بار دیگر در رسانه ها ببینم که بگویند شخص کی‌روش این موضوع را گفته و این خواست او بوده است.

وی ادامه داد: من در واقع این جا هستم که سوالات شما که مفید است را پاسخ دهم و ببینیم ایا می توان دست به دست هم داد و خانواده فوتبال را موفق کرد. سوال من این است حالا که ما به جام جهانی صعود کردیم نباید فضا پر تنش و مشکل باشد بلکه وضعیت باید کاملا برعکس باشد. این نکته که اگر با صحبت ها کسی مخالف باشد نباید به معنای دشمنی باشد و باب دعوا شود.

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که اگر دو راه نرمال و ویژه برای تیم ملی در نظر گرفته شود و اگر راه نرمال را پیش ببریم چه می‌شود و اگر راه ویژه را طی کنیم چه آینده‌ای در انتظار تیم ملی کشور ما خواهد بود، گفت: فکر می‌کنم که فوتبال باید پیشرفت کند اما چیزی که من می‌خواهم بگویم این است که ما می‌خواهیم آماده‌سازی ویژه را دنبال کنیم چرا که شانس ما برای صعود از گروهمان بالاتر می‌رود و من هم برای این موضوع به آماده‌سازی ویژه اصرار دارم و اگر اعتقادی به صعود نداشتم بر روی این موضوع اصرار نمی‌کردم چون اگر راه ویژه را طی کنیم زمان بیشتری بازیکنان را در اختیار داریم و می‌شود با آنها بیشتر کار کرد اما اگر فقط بخواهیم راه نرمال را برویم نمی‌گویم شانس صعود نداریم اما چون بازیکنان را کمتر در اختیار داریم شانس کمتری برای صعود خواهیم داشت. البته من بر این عقیده استوار هستم که همه کسانی که در فوتبال هستند اعم از مربی، مدیر و بازیکن همه از تیم ملی حمایت می‌کنند و من از این موضوع شکی ندارم اما اینکه چگونه می‌خواهند تیم ملی را حمایت کنند این موضوع مهمی است.

سرمربی تیم ملی کشورمان در پاسخ به این سؤال که آیا از فدراسیون صدای واحدی شنیده نمی‌شود و صحبت‌های متناوبی وجود دارد هم اظهار کرد: برخی مواقع من هم صحبت‌های متفاوتی می‌شنوم که نمی‌دانم چه کسی و از کجا می‌آید و اینکه می‌شنوم قرار است ما مقابل اسپانیا یا ایتالیا بازی کنیم و به شما رسانه‌ها هم حق می‌دهم سرگردان باشید اما چیزی که همیشه آن را می‌دانم این است که هیچ شکی ندارم آقایان کفاشیان، تاج و نبی می‌خواهند به بهترین نحو از تیم ملی حمایت کنند و شاید این صحبت‌های متناقض به خاطر شرایط سختی است که AFC با لیگ قهرمانان برای ما ایجاد کرده و باید راه حل منطقی‌ای برای آن پیدا کنیم تا متضرر نشویم.

وی ادامه داد: برای شما مثالی می‌زنم برای ما مسئله ساده‌ای نبود که در ۵ مارچ یا ۱۴ اسفند بازی دوستانه بگذاریم و همه چیز به موافقت کویت بستگی داشت و بدون آن نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم البته دو روز قبل کویت موافقت کرد که ۲ مارچ با ما بازی کند و حالا باید ببینید که ما چقدر کار سختی در پیش داریم تا بتوانیم برای ۵مارچ یک حریف تدارکاتی پیدا کنیم چرا که همه تیم‌ها از قبل برنامه‌ریزی‌هایشان را انجام داده‌اند البته می‌توانم این را بگویم که سه تیم حاضر در جام جهانی هستند که می‌خواهند با ما بازی کنند. تیم‌های کاستاریکا، آفریقای جنوبی این تیم‌ها هستند و اما همه چیز به نظر کویت بستگی داشت که کویت موافقت کرد تاریخ بازیشان با ما تغییر کند آقایان کفاشیان، نبی و تاج همه دست به دست هم دادند تا برای ۵ مارچ یک حریف تدارکاتی مناسب انتخاب کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا