آیت‌الله سیفی مازندرانی:

جسارت دشمنان بعد از برجام بیشتر شده است/ برخی تنها شعار تبعیت از ولایت سر می‌دهند

 

آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم امروز در درس اخلاق خود که بعد از درس خاج فقه برگزار شد، با اشاره به فرمایشات امیرمؤمنان در نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت فرمود “کسی که در دنیا قرآن بخواند و بعد فوت کند او را به آتش می‌برند و می‌گویند او کسی بود که قرآن را می‌خواند اما در عمل به قرآن بی‌اعتنا بود.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان قرآن را وسیله شوخی قرار دهد حرام بوده و استهزای آیات الهی است، خاطرنشان کرد: برخی افراد برای این که طرف مقابل و فرد مؤمن را مسخره کنند از آیه قرآن استفاده می‌کنند در حالی که از بین بردن حرمت مؤمن گناهی بسیار بزرگ است.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این که کسی که مسئول سیاست و رئیس مسلمانان باشد باید در مواضع سیاسی به قرآن عمل کند نه این که ضد قرآن انجام دهد، تصریح کرد: قرآن کریم درباره مذاکرات می فرماید “اگر در مذاکرات و معاهدات سیاسی خوف خیانت دارید نباید با کافران عهد ببندید”.

سیفی مازندرانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر طرف مقابل برجام را پاره کند ما آتش می زنیم و بار دیگر اخیرا تأکید کردند که ریز ریز خواهد شد، این حقیقت قرآنی است که اگر برای انسان خوف خیانت وجود داشته باشد برخورد جدی کند.

وی با بیان این که اگر عهدی مشروع نباشد جایگاهی ندارد، یادآور شد:، وقتی ولی امر برای معاهده برجام شروطی قرار می‌دهند باید انجام شود و اگر شروط مورد نظر انجام نشود، جایگاهی نخواهد داشت و بی‌اعتبار خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه قم سخن ولی امر را همانند سخن امیرمؤمنان دانست و عنوان کرد: امام راحل که برخی از آن دم می‌زنند می فرماید همان منصبی را که رسول خدا در باب حکومت داشت فقیه نیز دارد و اگر فقیه و ولی امر حکمی کند در واقع حکم رسول خدا است.

سیفی مازندرانی خاطرنشان کرد: چرا عده ای زبان خود را کنترل نمی‌کنند و می‌گویند برجام یک معاهده بین‌المللی است که هیچ شرطی نمی‌پذیرد، چرا استثنا نمی‌زنند و نمی‌گویند مگر شرطی که ولی امر انجام دهد.

وی تصریح کرد: چرا شروط رهبر انقلاب از ابتدا تاکنون مورد بی توجهی واقع شده است، چرا به دستورات شرع عمل نمی کنند، ولایت فقیه استمرار ولایت پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) است، در مقام عمل باید این مسائل را عملی کرد، این کارها مصداق به سخره گرفتن آیات الهی است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بعد از این که معاهده ای مشروع بود تا زمانی که طرف مقابل آن را رد و هجو نکند اعتبار دارد، گفت: بعد از مذاکره چه اندازه طرف های عهد شما را به انواع تعابیر جسارت کردند، رؤسای دولت آمریکا و مستکبران جسارت های بسیاری به ملت ایران کردند اما ترامپ شدیدتر و دیوانه تر از آنان است.

وی افزود: از زمانی که مذاکره انجام شد متأسفانه جسارت دشمنان بیشتر هم شد، نه تنها بی اعتمادی از بین نرفت بلکه زبان آن ها برای جسارت علیه ملت ایران درازتر شد، در مذاکرات باید که اعلام می‌کردند که معاهده مشروط به شروط ولی امر است اما نگفتند و حتی وقتی ولی امر شرطی را بیان فرمودند به آن عمل نکردند.

سیفی مازندرانی با بیان این که عده ای موج سواری می کنند، اظهار داشت: امروز محکوم کردن ترامپ را همه انجام می دهند و حتی اهل فتنه هم این کار را می کنند و امری مسلم است، مهم این است که در فتنه اخیر بر موج سوار نشوند که خود را صاحب حق جلوه دهند.

وی ادامه داد: بر اساس قرآن باید به کسی عهد بست که از مخالفان و دشمنان مسلمین حمایت نکند، آیا از زمانی که عهد بسته شد حمایت استکبار از اسرائیل و دشمنان ایران کمتر شده یا افزایش پیدا کرده است، وقتی افزایش پیدا کرده چرا ادامه می دهند، برخی ادعا می کنند که قرآن می دانند، اگر شخص جاهل یا عوام باشد انسان می گوید که اطلاعی ندارد اما کسانی که ادعای علم به قرآن می کنند اما آن را عمل نمی کنند قطعا مصداق استهزا آیات الهی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا