اختصاصی/فرمانده کمیته جستجوی مفقودین در فریدونکنار

فیلمنامه ای درخور شهدای این شهرستان نوشته شود/ امروز زمان حمایت از نظام و رهبری است

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، سردار سرتیپ پاسدار محمد باقرزاده در بیست و ششمین یادواره سردارسرلشکر شهید حاج حسین بصیر و ۳۵۰ شهید فریدونکنار در مصلی قدس این شهرستان، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: در دنیا و پس از جنگ بر اساس آمار تعداد کشته و جانبازان بر نسبت ۱ به ۵ می باشد، در بین ارتش رژیم صهیونیستی این آمار ۱ به ۱۰ است و در فریدونکنار ۱ به ۱٫۵ می باشد که نشان از ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت در این شهرستان دارد.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه و کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران در ۱۲ دی ماه سال جاری اذعان داشت: برگزاری این یادواره ها باید خروجی خوبی داشته باشد و با اثرگذاری بالا بتوانیم در برابر دشمنانمان بایستیم.

باقرزاده ادامه داد: تا جریان سازی فرهنگی در کشور به راه نیاندازیم نمی توانیم بر تهاجم فرهنگی دشمنان غلبه نمائیم، برای ایجاد این جریان باید از نخبگان فرهنگی استفاده و از ایده های آنان بهره کامل نمائیم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین با اشاره به اینکه در این شهرستان ظرفیت های خوبی برای تدوین یک فیلم نامه و ساخت یک فیلم سینمایی از سرداران و شهدای فریدونکنار وجود دارد خواستار ورود مسئولین استانی و شهرستانی در پیگیری این امر شد.

وی افزود: داستان های شهدای این شهرستان جذاب است و قابلیت این را دارد که در تمام دنیا نشر پیدا کند، نیازی نداریم تا مسائل ذهنمان را به هم ببافیم تا فیلمی ایجاد شود و اکران کنیم، فریدونکنار شهره به عشق حسینی و غیرت است و باید این امر را از مسئولین استانی و کشوری مطالبه کنیم.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه فریدونکنار افتخار استان مازندران در کشور می باشند، گفت: این شهرستان ۴ گردان بزرگ یا رسول، گردان عاشورا، یگان دریایی و گردان حمزه در زمان جنگ داشته است و راه اندازی این گردانها و پشتیبانی آنها کار ساده ای نیست.

باقرزاده افزود: روستای ازباران دومین روستای شهید آباد استان مازندران است، این شهرستان افتخار دارد که در دفاع مقدس ۳۵۰ شهید را به این استان و کشور تقدیم کند.

وی اظهار داشت: ما همه به شهدا مدیون هستیم، اگر در مسیر شهدا قرار نگیریم عمرمان به بطالت رفته است، خط دشمن خط کتمان حق و خط شهدا خط اظهار حق بود.

باقرزاده با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس انقلاب اسلامی تثبیت شد، خاطرنشان کرد: زمان کنونی زمان حمایت از این نظام است، جوانی که از نسل جدید است و آن دوران را درک نکرده باید در این یادواره ها حاضر شود تا بدین شکل حمایت خود از این نظام را اعلام کند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین با تاکید بر اینکه دشمنان همواره حق را کتمان می کردند یادآور شد: ایران امروز در مسیر پیشرفت با تسخیر فضا و اندوخته های علمی و تکنولوژی قرار دارد و به حرکت پرشتاب خود ادامه می دهد.

باقرزاده تصریح کرد: آنهایی که ایران را به تحجر و امل بودن متهم می کردند کجایند، تفاله های صدامی چطور، آنهایی که امروز ستایش می شوند و از آنها به نیکی یاد می گردد جانبازان، شهدا، ایثارگران و شهدا هستند.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه همه باید در این برهه از زمان هوشیار باشیم، اذعان داشت: بعضی از منحرفین می گویند نگوئید نائب امام زمان و حسین دوران، اما باید بدانند آنهایی که نامشان امروز در زمره شهدا قرار دارد با دستور امام (ره) عازم جبهه ها شدند و آنها امام راحل را نائب امام زمان می دانستند.

وی ادامه داد: مبادا کسانی به این استوانه ها و پایه های فکری نظام هجمه کند و ما نیز غافل باشیم، باید وصایای شهدا را مطالعه کنیم و از آنها درس بگیریم.

باقرزاده افزود: در یادواره ها در کنار نوحه سرایی حماسه سرایی کنید، شهدا همواره دارای عنصر حماسه و امید بودند، آنها با صبر خود کارها را پیش می بردند، صبر یعنی استواری در برابر باطل برای اقامه حق و حقیقت.

وی با تاکید بر اینکه شهدا به دنبال انجام وظیفه بودند نه تحمیل عقیده، اظهار داشت: مردان عرصه دیپلماسی هشیار باشند، این ملت از میادین بزرگی عبور کرده است مبادا در فعل و انفعالات دیپلماسی لرزان باشید و وحشت کنید.این ملت در پرتو ایمان و آگاهی رهبری و ثبات و فداکاری ایثارگران و مردم از گردنه های سخت تری عبور کردیم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین اذعان داشت: باید برای آینده این نظام و کشور برنامه ریزی نمائیم و راه را با بصیرت ادامه دهیم.این شهر متعلق یه سردار بصیر است و ماهم باید در شهرستان فریدونکنار بصیرت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا