انتقاد تند نبیه بری از تعرض‌های اسرائیلی‌ها

رئیس پارلمان لبنان از هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل درخواست کرد در گزارش جدیدش به سازمان ملل درباره نقض مکرر قطعنامه ۱۷۰۱ توسط رژیم صهیونیستی توضیح دهد.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان از «فیلیپه لازارینی» هماهنگ کننده امور بشردوستانه در دفتر «هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای لبنان» درخواست کرد گزارش جدید وی (لازارینی) به سازمان ملل شامل تشریح نقض‌های مکرر قطعنامه ۱۷۰۱ توسط رژیم صهیونیستی باشد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، این اظهاراتی نبیه بری پس از آن مطرح می‌شود که وی هفته جاری اعلام کرد رژیم صهیونیستی قصد ایجاد دیوار در «مزارع شبعا» واقع در مرز فلسطین اشغالی و لبنان را دارد.

رئیس پارلمان لبنان گفت دیوار مذکور قرار است از «رأس‌ناقوره» تا «علما الشعب» و از «العدیسه» تا نقطه مقابل «کفرکلا» کشیده شود.

نبیه بری تصریح کرد «یونیفل» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان) از طرف اسرائیلی خواسته است هیچ دیواری در مناطق تحت حفاظت این نیروها بنا نکند.

مزارع شبعا منطقه‌ای مرزی است که تا قبل از ژوئیه ۱۹۶۷ مرز بین لبنان و جولان سوریه بود. این منطقه امروزه تحت اشغال رژیم صهیونیستی است و این رژیم علاوه بر بخش‌هایی از جولان، منطقه مذکور را نیز اشغال کرده است.

خط آبی ترسیم شده از سوی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۰ از کوه «السماق» و شمال قله کوه «روس» می گذرد به صورتیکه اکثر مناطق مزارع شبعا (تقریبا ۲۵ کیلومتر) در مناطق جنوبی آن قرار دارد.

با وجود درخواست‌های مکرر لبنان برای باز پس گرفتن حاکمیت کل این منطقه، سازمان ملل متحد تاکنون هیچ پاسخی نداده و از رژیم صهیونیستی درخواستی را برای خروج از این منطقه مطرح نکرده است.

حدود جغرافیایی مزارع شبعا به صورت دقیق مشخص نیست اما می توان گفت که این منطقه حدود ۲۴ کیلومتر طول و ۱۳ کیلومتر عرض دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا