تعویض کامل مفصل شانه برای نخستین بار در مازندران

دکتر اسماعیل تبار جراح و متخصص استخوان از تعویض کامل مفصل شانه برای نخستین بار در استان مازندران انجام شد خبر داد و گفت: این جراحی بر روی مفصل بیمار ۵۷ ساله در بیمارستان امام خمینی(ره) آمل برای نخستین بار در استان مازندران با موفقیت انجام شد.

گفتنی است این بیمار حدود ۲ هفته گذشته در شهرستان قوچان دچار سانحه رانندگی و از ناحیه سر، گردن و استخوان بازوی چپ دچار مصدومیت شدید شد و با توجه به عدم‌پذیرش بیمار در شهرهای همجوار محل تصادف و بستری بودن ۱۱ روزه وی در شهرستان قائم‌شهر، بیمار پس از هماهنگی لازم معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به بیمارستان امام خمینی(ره) آمل منتقل شد.

پس از گذشت ۲ روز از پذیرش بیمار در بیمارستان امام خمینی(ره) با همراهی ریاست بیمارستان و کادر مجرب اتاق عمل، نخستین عمل جراحی تعویض کامل مفصل شانه در مازندران انجام شد.

در پایان این جراحی با موفقیت به پایان رسید و بیمار هم‌اکنون در سلامت به سر می‌برد تا با گذراندن مراحل درمان مراقبت‌های ویژه و بستری در بخش جراحی، طی روزهای آینده ترخیص شود.

جراحی تعویض کامل مفصل شانه برای نخستین بار در مازندران با استفاده از روش‌های درمانی روز دنیا انجام شد و بیمار بیش از سه ساعت در اتاق عمل، زیر جراحی بود.

گفتنی است پروتز بدون سیمان بوده تا با استفاده از روش‌های نوین پزشکی زمینه برای رشد استخوان فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا