علت تپش‌های قلبی شدید

محمدرفیع خورگامی،  فوق تخصص قلب کودکان اظهار داشت: قلب مانند یک الکتروموتور عمل می‌کند و با جریان الکتریکی پمپاژ خون را انجام می‌دهد که اگر این سیستم به دستی عمل نکند ممکن است عمل پمپاژ خون با تندی یا کندی صورت گیرد. احساس سرگیجه و از دست رفتن هوشیاری معمولاً با تپش قلب بروز می‌کند همچنین استرس شدید، بیماری‌های عمومی بدن، کم‌خونی و اختلالات تیروئید می‌تواند باعث بروز تپش قلب شود.

وی گفت: اگر تپش قلب به صورت ناگهانی بروز کند خطرناک خواهد بود. همچنین درد شدید ناحیه سینه، حالت تهوع و تعریق زیاد از جمله نشانه‌های بیماری قلبی است لذا توصیه می‌شود این کودک با مراجعه به پزشک و انجام ‌آزمایش‌های کم‌خونی و اختلالات تیروئید از نبود بیماری قلبی اطمینان یابد.

این متخصص قلب و عروق تصریح کرد: بیماری‌های مادرزادی قلب به دو دسته تقسیم می‌شود که یکی از نشانه‌های آنها کبودی لب‌هاست که لازم است مادران در دوران نوزادی و شیرخوارگی به این موضوع دقت داشته باشند. بهترین روش تشخیص بیماری‌های قلبی در سنین نوزادی توجه به لب‌ها و زیر ناخن کودکان است که اگر این دو ناحیه حالت کبودی داشته باشد ممکن است نوزاد به بیماری قلبی مبتلا شده باشد.

خورگامی در پایان گفت: سردی هوا، گریه بیش از حد کودک نیز باعث کبودی لب‌ها خواهد شد که این موضوع نشان‌دهنده بیماری قلبی نیست و معمولاً علایم کبودی که به دلیل بیماری‌های قلبی است در زمان استراحت یا شیر خوردن نوزاد بروز می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا