استکبار به دنبال اختلاف افکنی است/ جنگ عراق و سوریه حزب‌الله‌های دیگری به وجود آورد

حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در سخنرانی پس از راهپیمایی ۱۳ آبان در مصلی قدس فریدونکنار، اظهار کرد: امروز روز ملی استکبار جهانی و یادآور سه خاطره بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و هر یک از این خاطره ها نقطه عطفی بود که انقلاب پر عظمت ایران را به وجود آورد.

وی تصریح کرد: روز تبعید امام به ترکیه در سال ۴۳ بر اساس اعتراض به قانون کاپیتولایسون، رشادت و شهادت دانش‌آموزان کشور در دانشگاه تهران در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ از حوادث اتفاق افتاده در این روز در سال‌های مختلف است.

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: استکبار با ظلم و طاغوت به دنبال بهره کشی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره است و همه را می خواهد فرمانبردار خود کند و از اعتقادات خود دست بردارند.

جلالی با اشاره به اینکه ویژگی بارز استکبار منفعت طلبی است، گفت: استکبار در هر کجای دنیا به دنبال منفعت خود هستند و در جایی که ضرر می‌بینند واژه حقوق بشر را مطرح می کنند.

وی با بیان اینکه دومین ویژگی استکبار جهانخواری است، خاطرنشان کرد: آنها می خواهند به تمام دنیا مسلط شوند و ادعای رهبری جهان را دارند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه سومین ویژگی آن عقب ماندگی مستضعفان جهان در برابر آنها است، گفت: در رشته های هسته ای، صنعتی و پزشکی مانع‌تراشی می کنند تا ملت‌ها همیشه هوشیار باشند تا ذخایر آنها را به غارت ببرند.

جلالی افزود: با تمام چپاول های دنیا آرامش فکری و روانی ندارند و همیشه در وحشت هستند که ملت‌های ضعیف روزی استکبار را با انقلاب بخشکانند.

وی با اشاره به اینکه استکبار تلاش می‌کند با اختلاف افکنی مشکلات فراوانی ایجاد شود، تصریح کرد: ایجاد جنگ داخلی و به وجود آوردن داعشی‌ها و القاعده به دنبال منفعت خود هستند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه از دل جنگ عراق و سوریه حزب‌الله‌های دیگر مانند حشدالشعبی، فاطمیون، زینبیون، حیدریون و غیره متولد شود، خاطرنشان کرد: آمریکا از شدت اضطراب به دنبال از بین بردن برجام است.

جلالی با تاکید بر اینکه دشمن اصلی همه ما آمریکا است، گفت: در سرشت آمریکا کینه با اسلام موج می‌زند اما برخی دولت‌ها و سیاسیون تصور می‌کنند اگر به آنها روی بیاورند خلاص می شوند و این اشتباه است.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه استکبار جهانی از دیوانگی خود سپاه را مورد هجمه قرار می‌دهد، یادآور شد: در کجای دنیا یک تشکیلات نظامی را به عنوان تروریسم می‌شناسند که اگر این چنین است ارتش آمریکا که در این خلیج فارس و سایر پایگاه‌ها هستند تروریسم‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا