گزارش بصیرنیوز از جاماندگان اربعین حسینی؛

حسرت به دل مانده‌ام/ پیاده‌روی اربعین نشان دهنده اسلام رحمانی واقعی/ زائران اربعین سفیران عشق هستند

بصیرنیوز، حرارت عشق حسین (ع) در دل‌های شیعیان آنچنان وجود دارد که هر عاشق دلسوخته را به خود مجذوب می‌کند، جمله معروفی است که می‌گوید «این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست».

به راستی به عینیه این حسین کیست که زائران شیعه تمام جهان و حتی بسیاری از پیروان مذاهب دیگر را در مسیرهای مختلف واصله به کربلا به ویژه مسیر پیاده‌روی نجف به دیار عشق کربلای معلی شاهد هستیم.

این حسین کیست که شیعیان اباعبدالله با تحمل رنج و سختی فراوان طی طریق می‌کنند و در این مسیر از کودک شیرخواره تا پیرمرد و زن ۸۰ ساله با پای پیاده در پی معشوق خود به سوی حرمین شریفین در حرکت هستند.

در این میان افراد زیادی حضور دارند که حب حسین در دل‌هایشان فوران می‌کند اما از آنها به نام «جاماندگان اربعین حسینی» نام می‌برند.

جاماندگان اربعین حسینی کسانی هستند که جز حسرت و دل سوختگی چیزی برایشان باقی نمانده است.

علی محمد محمدی یکی از افرادی است که نتوانسته خود را برای اربعین به کربلای معلی برساند و داز قافله میلیونی زائران پیاده اربعین جامانده است.

وی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز با اشاره به اینکه برای حضور در پیاده‌روی اربعین برنامه ریزی کرده بودم اما توفیق رفتن به دست نیامد، گفت: حضور در میان عاشقان امام حسین(ع) لیاقت می‌خواهد که به نظر می‌رسد امسال از من سلب شده است.

محمدی با بیان اینکه ماندن در کشور در اربعین حسینی زمانی که تصمیم به این سفر را داشته‌اید بسیار دشوار است، اظهار کرد: چیزی جز حسرت و دلسوختگی برای من باقی نمانده و کاری از دستم بر نمی آید.

الیسا نصیری یکی دیگر از عاشقان ابا عبدالله است که نتوانست امسال زائر کربلای معلی باشد، وی به بصیرنیوز گفت: از اینکه نتوانستم از فیض اربعین در کربلای معلی بهره ببرم بسیار ناراحت هستم.

وی تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی علاوه بر نشان دادن وحدت جامعه شیعه جهان، چهره واقعی اسلام رحمانی را به همگان نشان می‌دهد تا دهان یاوه‌گویان داخلی و خارجی نیز نسبت به این موضوع بسته شود.

این عاشق اباعبدالله با بیان اینکه زائران اربعین سفیران عشق هستند، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی الگو و کانون حرکت سیاسی و دینی امت مسلمان ایران اسلامی است و در این سفر در کنار زیارت تبعیت از ولی نیز تمرین می‌شود.

به گزارش بصیرنیوز، چه بسیار فراوان هستند افرادی که امسال نام خود را ناکام بزرگ اربعینی نامیدند اما توجه به این نکته ضروری است که شور و حرارتی که امام حسین، عاشورا و اربعین در میان شیعیان ایجاد کرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروزه با هدایت مقام معظم رهبری و الگو پذیری از شعار «هیهات من الذله» حضرت سیدالشهداء (ع) در خط مقدم مبارزه و مواجهه با جریان های ظالم و استکباری جهان قرار دارد و این از برکات این پیاده‌روی است.

درست است که امروز بازماندگان از سفر اربعین حسرت به دل مانده‌اند اما باید به این نکته مهم توجه کنند که ثواب این شور و شوق آنها و حسرتشان کمتر از یک سفر پیاده اربعین نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا