برخی به‌ دنبال مدیریت جوانان آرمان‌ خواهند

استکبار ستیزی یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی بود که با تشکیل نظام جمهوری اسلامی  به صورت جدی پیگیری شد. از محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس وضعیت پیگیری این آرمان در شرایط فعلی کشور  را جویا شدیدم.

فرهنگی در مورد فراموشی آرمان استکبار ستیزی از سوی برخی مسئولان گفت: آرمان‌خواهی که هیچ‌گاه به فراموشی سپرده نمی‌شود. چون جوامع اساسا بیش از آنکه با مسائل جاری زندگی کنند به امید تحقق آرمان‌ها زندگی می‌کنند. به‌ ویژه قشر جوان که به لحاظ شرایط سنی خود تعلقات مشارکت‌جویانه بیشتری دارد و هم تعلقات مربوط به آرمان‌خواهی و جستجوی عدالت. بنابراین همیشه یارگیری جوامع آرمان‌خواه از جوانان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان است. خود ما هم وقتی با انقلاب همراه شدیم در سنین اواخر دبیرستان بودیم و اتفاقا حرکت‌های جمعی که در تبریز داشتیم مشترک بود. یعنی با دانشجو‌ها کوه می‌رفتیم، جلسات بحث و تحلیل در خانه می‌گذاشتیم و امروز هم بار اصلی پیگجیری این آرمان بر دوش جونان انقلابی است.
وی در مورد شرایط آرمان خواهی مخصوصا ازسوی نسل جوان بیان کرد:  بهتر است که خود این قشر و طیف طراحی مناسبی داشته باشند، برای اینکه این آرمان‌خواهی با انگیزه‌های کاذب و سراب‌ها مدیریت نشود بلکه با واقعیت‌های کلان جامعه سعی کنند خود را همراه کنند. باید مسائل را اولویت‌بندی کنند و اجازه ندهند حاشیه‌ها بر اساس و اصول حاکم باشند. لازمه این کار بازنگری مستمر است، و این مسئله نیازمند بازخورد از جامعه است و اراده‌ای که خود باید داشته باشند، بنابراین از بیرون قابل تزریق و تحمیل نیست.
این نماینده مجلس در مورد مسئولان اظهار کرد: مسئولین الزاما ممکن است با این ایده همراه نباشند. من برای شما مثالی از زمانی زدم که همه مسئولین یکپارچه مخالف حرکت ما بودند و موفق بودیم، در آن شرایط حرکت کردیم. حتی در آن مدرسه‌ای که من سال آخر درس می‌خواندم در دوره انقلاب موفق شدیم اکثریت را با خودمان در تظاهرات و برنامه‌های مختلفی که داشتیم همراه کنیم؛ بنابراین خیلی گرایش مسئولین را موثر نمی‌دانم در موضوع جوانان، آنها خودشان باید تحرک مناسب را داشته باشند.
عضو سابق هئیت رئیسه مجلس در مورد مواضع ترامپ علیه کشورمان هم معتقد است: بحث ۱۳ آبان مخصوصا در کنار روز دانش آموز و یادآوری خاطره خونین دوران انقلاب در دانشگاه تهران، یادآور حادثه لانه جاسوسی هم هست و حرکت‌های اخیر آمریکایی‌ها و نسبت‌هایی که آنها نه به مسئولین کشور، بلکه به ملت ما دادند طبیعتا انگیزه را مضاعف می‌کند برای شرکت در مراسماتی که به مخالفت با امریکا مشهور هستند وما همیشه شاهد این امر بوده ایم، در واقع این مواضع ملت ما را در مخالفت با امریکا مصمم تر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا