مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار تاکید کرد

لزوم ترویج طرح‌های اشتغالزا در فریدونکنار

بصیرنیوز، محمدرضا ضیایی در جمع مسئولان این شهرستان، با اشاره به اهمیت و جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور، اظهار کرد: مشاغل خانگی از نظر ایجاد شغل، نوآوری در عرضه محصول یا خدمات، موجب تنوع و دگرگونی در اقتصاد هر کشور می‌شود.

وی افزود: کاهش مشکل بیکاری، کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی، نبود نیاز به سرمایه بالا برای اشتغال، توسعه ظرفیت صادرات کشور، افزایش درآمد خانوار، اشتغال محوری و توسعه خلاقیت و نوآوری از دیگر ویژگی های مشاغل خانگی است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به وجود ۱۵ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های شهرستان و توانمندی بانوان روستایی عضو صندوق‌های اعتبارات خرد در توسعه طرح‌های اشتغالزایی از جمله ایجاد توتستان، نوغانداری و پرورش گیاهان دارویی بایستی در اولویت کار مروجان پهنه‌ها قرار گیرد.

ضیائی با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم آسان ترین رشته در بخش کشاورزی است، افزود: دوران بهره برداری ۳۵ تا ۴۰ روز است که درآمد ایجاد شده برای روستائیان موجب دلگرمی آنان است.

وی خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی درباره نوغانداری و پرورش گیاهان دارویی در دستور کار قرار دارد که به زودی از سوی مروجان پهنه ها در سطح روستاها اجرا می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا