فعالیت دو NGO ویژه معلولان در گلوگاه

مقداد کاظمی‌حسین‌آبادی در گفتگو با خبرنگارما، گفت: در حال حاضر ۱۱۰۰ معلول از بهزیستی گلوگاه به صورت مستمر و غیرمستمر خدمات دریافت می‌کنند.

وی افزود: دو NGO فعال در حوزه معلولان و یک مرکز آموزشی و توان‌بخشی معلولان ذهنی زیر ۱۵ سال در حال فعالیت هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گلوگاه گفت: کمک‌های بلاعوض به معلولان و مددجویان در طول سال به صورت موردی برای مناسب‌سازی مسکن معلولان، کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه خرید جهیزیه، شهریه دانشجویان معلول و دانشجویان زیرپوشش امور اجتماعی، کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان، تامین و توزیع سبد غذایی و تحصیلی و … در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

کاظمی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ معلول و مددجو زیر پوشش از خدمات بیمه بهزیستی بهره‌مند شدند، در برای پرداخت هزینه بیمه معلولان و مددجویان شاغل با پرداخت حق بیمه بازنشستگی سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون ریال در این زمینه پرداخت می شود.

این مسؤول با اشاره به مراکز مداخله در خانواده بیان کرد: میانگین سازش استانی که حدود ۱۷ در صد است اما این آمار در شهرستان گلوگاه به ۲۲ در صد رسیده است و این موفقیت نتیجه تلاش کارشناسان تخصصی بهزیستی محقق شده است و با استقرار کامل اورژانس اجتماعی توفیق بیشتری در زمینه کنترل و کاهش طلاق به دست خواهد آمد.

وی در پایان گفت: با هماهنگی بیشتر مسؤولان و نگاه ویژه خیران در حوزه‌های مختلف گام‌های موثری برای بهتر زیستن جامعه هدف بهزیستی برداشته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا