حال‌ و روز والدین زنده‌یاد سلمان هراتی

درست در روز ۹ آبان بود که هیاهوی فضای مجازی و مردم آگاه‌تر از مسئولان، موجب شد تا جمعی از این عزیزان برای گرامیداشت یاد و خاطره شاعر انقلابی شهرمان، راهی مزار او در مزردشت خرم‌آباد شوند.

پس از فاتحه‌خوانی و ذکر یاد و خاطرات او، ترتیب دیدار با خانواده بزرگوار آن مرحوم داده شد و با حضور در منزل ایشان پای درد و دل آن بزرگواران نشستیم.

فرزند سلمان هراتی با قدردانی از حضور مسئولان در منزلشان، عنوان کرد: هر بار که مراسمی اجرا می‌شود، دغدغه‌های آن تا چند ماه برای خانواده ما باقی می‌ماند. دغدغه از وعده‌هایی که عملی نمی‌شوند.

وی با انتقاد از وعده وعیدهای بی‌اساس گذشتگان، گفت: ما هیچ‌گونه حمایتی از مسئولان دریافت نکردیم و حتی نتوانستیم فرزندم را در مدرسه شاهد ثبت‌نام کنیم.

سلمان هراتی در سال ۱۳۳۸ هجری شمسی در روستای مزردشت تنکابن، در خانواده‌ای مذهبی پا به عرصه وجود نهاد. دوران ابتدایی را در روستا گذراند و از سنین نوجوانی با قلم و دفتر و کتاب، انس و الفت گرفت.

از همان ابتدای جوانی به دلیل فقر مادی، برای گذراندن معاش به شاگردی می‌پرداخت و با چوپانان محلی(گالش‌ها) به چوپانی می‌رفت و از همین رهگذر با ترانه‌های محلی آشنایی پیدا کرد. از سال ۱۳۵۲ به نوشتن روی آورد و سرودن شعر را تجربه کرد. فوق‌دیپلمش را در سال ۱۳۶۲ در رشته هنر گرفت و بلافاصله به کار تدریس هنر در روستاهای تنکابن مشغول شد.

سلمان هراتی در آبان ماه سال ۱۳۶۵ در راه رفتن به مدرسه، بر اثر تصادف جان باخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا