علت جابه‌جایی مدیران در بدنه استانداران از زبان وزیر کشور

وزیر کشور با تاکید بر حفظ وحدت و همدلی مدیران استان مازندران، گفت: جابه‌جایی مدیران در بدنه استانداران با هدف استفاده از تجارب است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی دقایقی پیش در آئین تکریم و معارفه استاندار مازندران در سالن اجتماعات شهدای استانداری اظهار داشت: همواره نماینده ولی‌فقیه در مازندران بنده را مورد لطف خود قرار دادند و نمایندگان مجلس به‌واسطه دلسوزی که داشته برای تعیین استاندار در این مراسم حضور یافتند تقدیر می‌کنم. جابجایی مدیران در بدنه استانداران با هدف استفاده از تجارب، خلاقیت، نوآوری مدیران استان‌های مختلف است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مازندران در ردیف استان‌های موفق کشور در ابعاد مختلف بوده است، تصریح کرد: این استان در حوزه وحدت، هماهنگی، همدلی، همفکری و همدلی هیچ مشکلی در استان نداشتیم و همه نخبگان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در انسجام کامل بودند.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه بنده در ۴ سال اخیر مدیون کمک و مساعدت نماینده ولی‌فقیه در استان بوده و امیدواریم در این دوره جدید با استاندار جدید نیز همکاری مطلوبی داشته باشند، افزود: نمایندگان مجلس نیز در جهت منافع استان تلاش داشتند.

وی با اعلام اینکه مازندران در حوزه تامین امنیت از استان‌های موفق کشور است، گفت: اعضای شورای تامین استان با رصد دقیق احوالات استان، حادثه خاص امنیتی در مازندران نداشتیم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه نمونه عینی مشارکت سیاسی بالا با سلامت و صلابت و امنیت در مازندران مشهود بوده است، افزود: مازندران در حوزه اقتصادی با توجه به مقتضیات، امکانات و شرایط خوب عمل کرده است.

وی با بیان اینکه آمریکا در مسئله برجام بی تعهدی کرده است، افزود: گردش سرمایه و برگشت پول نفت پس از برجام از موضوعاتی بوده که استانداران استان‌ها توانستند مدیریت کنند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مازندران در تامین منابع و مشارکت بخش خصوصی مطلوب عمل کرده است، تصریح کرد: هیچگاه در وزارت کشور خود را در حاشیه مسائل سیاسی قرار نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه استاندار جدید مازندران فردی ولایی، معتدل و معتقد است، افزود: امید است استاندار جدید با نمایندگان استان و اعضای مجلس خبرگان رهبری بتواند موفق عمل کند.

وزیر کشور با اشاره به سابقه تاریخی مازندران، تصریح کرد: روشنفکری و بینش سیاسی مردم مازندران بسیار مطلوب و عالی بوده و این استان فضای بی نظیری بوده و از حیث منابع طبیعی، موقعیت، شرایط و نیروی انسانی خوب موفق است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید تلاش شود تا مازندران نقش تاریخی خود را در توسعه بیش از پیش در استان ایفا کند، تصریح کرد: نظام بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی کشور به دلیل سنتی بودن هنوز نظام اقتصادی کشور ما را به سمت و سوی مطلوب سوق نداده است.

وی با اشاره به اینکه باید نظام بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی کشور باید تغیر یابد و بر اساس نوآوری و خلاقیت آفرینی در استان‌ها باشد، افزود: رویکرد انتخاب استانداران را بر مبنای اعتدال گرایی لحاظ کردیم.

وزیر کشور با بیان اینکه فرمانداران و اعضای شورای تامین نقش خوبی را در تامین مناسب انتخابات ایفا کردند، گفت: در انتخابات اخیر خون از دماغ فردی در کشور خارج نشده است.

وی با اشاره به اینکه برخی مدیران در کشور به بنده می‌گویند که در انتخاب استانداران تاخیر را به خرج می‌دهم، افزود: این اقدام بنده برای این بوده که استانداری انتخاب شود تا استانداری چهار سال بتواند برای استان خود آرامش ایفا کند.

وزیر کشور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اولویت نخست دولت است، تصریح کرد: دولت خود را موظف می‌داند از طریق اقتصاد مقاومتی به سمت تغییر نظام اداری و بودجه‌ریزی سوق یابیم.

وی با اعلام اینکه هنوز اقتصاد کشور به مفهوم واقعی کلمه مردمی نیست، افزود: اقتصاد ایران قبل از انقلاب بیش از ۸۵ درصد دولتی بوده است و باید در این زمینه تغییراتی صورت دهیم.

عضو هیئت دولت با بیان اینکه مردمی کردن اقتصاد باید در کشور اجرایی شود، تصریح کرد: مشارکت مردم در ابعاد مختلف اقتصادی و سیاسی باید تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه فضا و بستر کشور برای ورود بخش خصوصی در دولت باید فراهم شود، افزود: مدیریت اقتصاد ایران باید بر اساس اقتصاد مقاومتی به توفیقاتی دست یابد.

وزیر کشور با بیان اینکه گروه‌های سیاسی و احزاب جزو فعالان سیاسی است، گفت: تعامل، گفت‌وگو و ایجاد عمق سیاسی باید از طریق احزاب و گروه‌های سیاسی پیگیری شود.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه هزاران سایت و رسانه غربی علیه اعتقادات و باورهای مردم ایران هجمه وارد کنند، تصریح کرد: دشمن با روش‌های تحریم اقتصادی، سیاسی، تهمت و حمله می‌خواهد بینش سیاسی مردم را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه انسجام و وحدت را در حوزه سیاست داخلی مدنظر قرار خواهیم داد، تصریح کرد: ایران در حوزه نظامی از هیچ قانون بین المللی عدول نکرده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه همه استان‌های کشور باید خود تبدیل به هسته تولیدی و شکوفایی اقتصادی کشور مبدل شوند، افزود: دولت در ۴ سال اخیر بیش از ۱۰۰ اختیار به استانداران محول کرده تا اینکه استان‌ها تبدیل به هسته‌های اصلی و توسعه پایدار تبدیل شوند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه استاندار باید مرتب به دنبال راه حل برای توسعه استان‌ها باشد، تصریح کرد: توسعه استان بدون مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان محقق نخواهد شد.

در این نشست محمد اسلامی به عنوان بیست و دومین استاندار مازندران معارفه و از زحمات ربیع فلاح جلودار تقدیر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا