حمایت آمریکا از عربستان سعودی در برابر ایران

کاخ سفید روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دولت این کشور برای متهم کردن ایران به سبب اقداماتش در یمن، به دولت عربستان می پیوندد.

در این بیانیه آمده است: ‘واشنگتن با استقبال از بیانیه دولت عربستان برای محکوم کردن اقدامات ایران در یمن برای تامین تسلیحات پیشرفته از جمله موشک های بالستیک به حوثی های آن کشور برای حمله شنبه گذشته به عربستان، به ریاض می پیوندند.

ما همصدا با ریاض فعالیت های تهران را محکوم و از عربستان سعودی و دیگر شرکای خود در حوزه خلیج فارس علیه تجاوز ایران و موارد نقض آشکار قوانین بین الملل از سوی تهران حمایت می کنیم.

از آنجایی که تا پیش از جنگ داخلی یمن، سامانه های موشکی در آن کشور وجود نداشت، ما از سازمان ملل متحد خواستیم تا شواهدی را که نشان می دهد ایران برای گسترش جاه طلبی های منطقه ای خود جنگ در یمن را استمرار می بخشد، کاملا بررسی کند.

دولت آمریکا از همه ملل جهان می خواهد ایران را در برابر موارد مکرر نقض قطعنامه های ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل پاسخگو بدانند، قطعنامه هایی که آن کشور را از انتقال تسلیحات به حوثی ها باز داشته و نیز تهران را از صدور هر نوع سلاح و موارد مرتبط با تسلیحات به ویژه موارد مربوط به موشک های بالستیک منع می کند.

موشک هایی که حوثی های یمن با کمک سپاه پاسداران ایران به سوی عربستان روانه کردند، تهدیدی علیه امنیت منطقه بوده و موجب تضعیف فعالیت های سازمان ملل برای پایان دادن به منازعات به شمار می رود.

به همین منظور، ایالات متحده به دنبال حل و فصل این مناقشه از طریق مذاکره است تا از در عین حال زمینه برای انتقال کمک های بشر دوستانه به مردم یمن را فراهم آورد.

لذا ایالات متحده برای پاسخ دادن به این حملات و گسترش فعالیت های بی ثبات کننده رژیم ایران در منطقه، با همکاران دیگر همکاری خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا