توافق کاهش تولید نرخ کرایه حمل نفت را افزایش داد

کاهش تولید نفت اوپک که منجر به افزایش صادرات نفت آمریکا به آسیا شده یک خبر خوش غیرمنتظره برای شرکت های کشتیرانی بوده و احتمالا موجب افزایش کرایه حمل نفت خام به مقصد کشورهای چین، هند و دیگر وارد کنندگان بزرگ نفت در سال آینده خواهد شد.

شرکت های کشتیرانی ای نظیر فرانتلاین، یوروناو و جنر۸ مریتایم همچنان در حال ترمیم وضعیت خود به دلیل نرخ های پایین حمل بار و افت سوودهی این صنعت هستند.

اما تبعیت قوی اوپک از توافق کاهش تولید در سال ۲۰۱۷، در حال تقویت چشم انداز صنعت حمل و نقل نفت است، زیرا تقاضا برای حمل نفت در مسیر آمریکا به آسیا که قبلا چندان قابل توجه نبود در حال افزایش است.

جورج لوس، رئیس تحقیقات تانکری در شرکت چارلز وبر آمریکا گفت: «تاثیر افزایش تقاضای آسیا در طی دو دوره سه ماهه آینده دیده نخواهد شد، زیرا همچنان مشکلاتی ناشی از ظرفیت بیش از حد تقاضای تانکرها وجود دارد.»

«اما تا اواسط سال ۲۰۱۸ و تا ۲۰۱۹، این مسئله تاثیر قابل توجهی بر نرخ کرایه سوپرتانکرها خواهد داشت.»

نرخ حمل نفت خام آمریکا از خلیج مکزیک به مقصد سنگاپور، که هنوز یک مسیر کشتیرانی نسبتا جدید محسوب می شود، از ماه اوت تاکنون بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته و به ۱۵٫۵۴ دلار در هر تن رسیده است.

قیمت حمل نفت در مسیر سنتی خاورمیانه به آسیا نیز حدود ۴۸ درصد رشد داشته است. حجم محموله های ارسالی از مسیر آمریکا به آسیا در ماه سپتامبر از ابتدای سال حدود ۳ برابر شده و به ۵ میلیون بشکه رسیده است.

برایان گالاگر، سخنگوی شرکت بلژیکی یوروناو گفت: «در حالی که روند صادرات نفت آمریکا به شرق دور در حال افزایش است، تاثیر مثبت این روند بر کسب و کار ما در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ احساس خواهد شد.

اولا اکرن روگسوین، تحلیلگر موسسه کارنگی هم گفت، نرخ متوسط کرایه سوپرتانکرها برای حمل تک محموله ها از ۱۰ هزار دلار در روز در فصل تابستان به ۳۰ هزار دلار در ماه های سپتامبر تا اکتبر رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا