فرمانده دریابانی استان مازندران تاکید کرد

ضرورت پیشگیری از ناهنجاری‌ها اجتماعی و اخلاقی در سواحل

سردار هوشنگ حسینی فرمانده دریابانی  استان مازندران در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: استان مازندران یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور است و وجود مواهب الهی نظیر دریا و جنگل موجب افزایش حضور مسافران و گردشگران از تمامی نقاط کشور در استان می‌شود.

وی  با اشاره به بروز برخی ناهنجاری‌ها در سواحل و صید غیرمجاز ماهیان، خاطرنشان کرد: این اقدامات از سوی برخی افراد ناآگاه صورت می‌گیرد که پیشگیری و مقابله با این ناهنجاری‌ها با توجه به مطالبات مردمی از دریابانان امری ضروری است.

فرمانده دریابانی مازندران تصریح کرد: ارتقا امنیت دریایی و احساس امنیت برای مرزنشینان و صیادانی که از دریا روزی خود را به دست می‌آورند و ایجاد بستری مناسب برای استفاده عموم مردم از مواهب الهی و گردشگری استان از مهم‌ترین مؤلفه‌های برخورد با قاچاقچیان ماهی است.

حسینی با اشاره به اقدامات دریابانی استان در طرح‌های متعدد دریایی، یادآور شد: برخورد با هر گونه ناامنی همواره در دستور کار بوده و مرزبانان استان در برخورد با هرگونه بی‌قانونی بی‌تفاوت نیستند.

این مسؤول با بیان اینکه اقدامات ایجابی دریابانان در امنیت دریا یکی از رویکردهای مؤثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: افزایش گشت های دریایی، کنترل انواع شناورهای تجاری، تفریحی و صیادی و توقیف شناورهای متخلف از نمونه‌های اقدامات دریابانان در سطح استان است.

فرمانده دریابانی مازندران عملکرد عملیاتی، همچنین اقدامات فرهنگی و اجتماعی دریابانان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تلاش و زحمات همه همکاران که در زمینه‌های مختلف در حال اجرای انواع طرح‌ها و تثبیت امنیت در استان مازندران هستند قابل تقدیر است.

وی با اشاره به همکاری بسیاری از سازمان ها با دریابانی استان، خاطرنشان کرد: بسیاری از سازمان ها از جمله استانداری، فرمانداری‌ها، سازمان گردشگری و جهانگردی، شیلات، هلال احمر، انتظامی استان و سایر ارگانها، همکاری خوبی با فرماندهی دریابانی استان داشته و تاکنون اقدامات موثر مشارکتی و برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی به مرحله اجرا رسیده است.

حسینی به مسافران و گردشگرانی که در طول سال مهمان این استان هستند و هم استانی‌ها، توصیه کرد: از حضور در نقاط ممنوعه شنا اکیداً خودداری کنند و به هشدارها و توصیه‌های دریابانان، و ناجیان غریق توجه کنند  تا خود و خانواده آنان دچار حادثه نشوند.

فرمانده دریابانی مازندران در پایان گفت: شناورها باید با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها و قوانین مرتبط به دریا در دریا حضور داشته باشند و همواره قانون را برای خود ضامن سلامتی و موفقیت بدانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا