بازی اصلاح‌طلبان با «راست» نشان دادن حسن روحانی/ وقتی اصلاحات از هزینه‌های دولت شانه خالی می‌کند

اصلاح‌طلبان سعی دارند به تدریج حساب خود را از دولت جدا کنند. این موضوع را در موج مصاحبه‌ها و مطالبی که در رسانه‌های زنجیره‌ای این جریان در این زمینه به راه افتاده می‌توان مشاهده کرد.

امروز روزنامه اعتماد با تیتر یک «چالش تغییر» از موضوع جدا شدن حسن روحانی از اصلاح‌طلبان و نزدیکی آن به اصولگرایان سخن گفت. موضوعی که به نظر می‌رسد جهت بار کردن هزینه دولت بر روی دوش اصولگرایان کلید خورده است. این درحالی است که اصلاح‌طلبان چه در انتخابات سال ۹۲ و چه در انتخابات اردیبهشت امسال به طور تمام قد از حسن روحانی حمایت کردند و حتی برای رای آوردن روحانی از دوپینگ سیاسی بهره‌گیری کرده و یک اصلاح‌طلب را به عنوان کاندیدای ضربه‌گیر و پوششی روحانی در عرصه انتخابات به میدان آوردند. کاندیدای اصلاح‌طلبی که نقش خود را به خوبی ایفا کرد و اینک در دولت به عنوان معاون اول در حال فعالیت است.

این روزنامه اصلاح‌طلب در این باره نوشت:

« انتقادات بدنه رای روحانی به او از ایام چینش کابینه آغاز شد و در جریان معرفی وزیر علوم به اوج خودش رسید. در آن ایام خیلی‌ها گفتند روحانی در انتخابات راهنمای چپ زده اما بعد از انتخاب به سمت راست چرخیده است. معیار آنها مقایسه شعارهای تند و تیز روحانی در سفرهای انتخاباتی‌اش به ویژه در هفته آخر تبلیغات ریاست‌جمهوری با نحوه چینش کابینه بود. »

با این اوصاف دولت روحانی با کمک اصلاح‌طلبان روی کار آمد و باید گفت که اگر این دولت در دور دوم خود از ائتلاف با اصلاح‌طلبان هم عبور کند، فرقی در نتیجه انتخابات سال ۹۶ رخ نمی‌دهد و این اصلاح‌طلبان بوده‌اند که باعث روی کار آمدن دولت روحانی هستند و در هزینه‌های این دولت شریک هستند.

این درحالی است که مصطفی تاج‌زاده، فعال اصلاح‌طلب گردش روحانی به سمت راست را محال دانسته و درباره علت عدم تحقق شعارهای اصلاح‌طلبان توسط دولت می‌گوید:‌

«آن‌چه در این روزها اتفاق افتاده صرفاً این است که آن شفافیت و صراحتی که در ایام انتخابات می‌دیدیم، امروز و پس از سپری شدن ایام انتخابات دیده نمی‌شود که البته امری طبیعی است.مسئله این است که به هر حال زمان انتخابات، زمان رقابت است و شور و شوق انتخاباتی بر فضای سیاسی غالب می‌شود. در طرف مقابل مسائلی مطرح شده و حرف‌هایی عنوان می‌شود و این طرف هم لازم می‌داند که پاسخ دهد و به‌طور طبیعی مواضع تند و تیز و صریح می‌شود.»

با این حال این فعال تندرو اصلاح‌طلب نیز تحقق چنین مواردی را محال دانسته و وعده‌ و سخنان اصلاح‌طلبانه روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم را تنها دارای مصرف انتخاباتی و برای شور و هیجان دادن به انتخابات مطرح می‌کند. حال اصلاح‌طلبان از این موضوع بهره‌برداری کرده و برای شانه خالی کردن از هزینه دولتی که از آن حمایت کرده‌اند عمل می‌کنند. این در شرایطی است که با این بازی‌های رسانه‌ای اذهان مردم از موضوع اصلی منحرف نمی‌شود و این جریان ناگزیر باید هزینه سیاسی حمایت از دولت روحانی را بپذیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا