علل تپش نامنظم قلب را بشناسید

محمدرفیع خورگامی متخصص قلب و عروق کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در خصوص علل بروز تپش قلب اظهار داشت: تپش قلب نامنظم، هنگامی اتفاق می‌افتد که سیگنال‌های الکتریکی کنترل کننده ضربان قلب دچار تأخیر شده یا متوقف شود، اگر قسمت دیگری از قلب شروع به تولید سیگنال‌های الکتریکی کند، می‌تواند موجب بروز تپش قلب نامنظم شود.

وی با بیان اینکه سیگار کشیدن، مصرف زیاد الکل، استفاده از برخی مواد مخدر (مانند کوکائین یا آمفتامین‌ها)، استفاده از برخی داروهای تجویز شده یا بدون نسخه و مصرف زیاد کافئین یا نیکوتین در برخی افراد می‌تواند منجر به بروز تپش قلب نامنظم شود توضیح داد: تنش‌های روحی قوی و عصبانیت شدید هم می‌تواند موجب سخت‌تر شدن کار قلب، افزایش فشار خون و آزاد شدن هورمون‌های ضد تنش شود همچنین درنظر داشته باشید گاهی اوقات مجموعه این واکنش‌ها می‌تواند منجر به بروز تپش قلب نامنظم شود.

خورگامی تصریح کرد: حمله قلبی یا سایر شرایطی که باعث آسیب دیدگی سیستم الکتریکی قلب شود نیز می‌تواند منجر به بروز تپش قلب نامنظم گردد.

این متخصص قلب و عروق در پاسخ به این سوال که آیا ناهنجاری‌های مادرزادی قلب نیز می‌تواند باعث بروز برخی از انواع آریتمی‌ها توضیح داد: اصطلاح «مادرزادی» به معنی عارضه‌ای است که از هنگام تولد در فرد وجود داشته باشد. در مواقعی علت بروز تپش قلب نامنظم نامشخص است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا