حبیبی: دخالت‌های عربستان استقلال کشورها را نشانه گرفته

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، درباره اقدامات مداخله جویانه عربستان در لبنان، اظهار کرد: رفتار‌های دولتمردان عربستان خارج از موازین سیاسی، بین‌المللی است و حالت قبیله‌ای دارد.
وی ادامه داد: بنده معتقدم که مردم عربستان در آتش افروزی‌های حکومت سعودی در منطقه نقشی ندارند و دعوای قبیله‌ای در سطوح حکومت عربستان اتفاق افتاده است.

حبیبی با بیان اینکه عربستان به دنبال ایجاد تشنج در لبنان و تشویق رژیم صهیونیستی برای حمله به این کشور است، گفت: موضوع استعفای سعد حریری رسوایی سیاسی برای او و عربستان بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: سعد حریری در عربستان در بازداشت خانگی به سر می‌برد و بازداشت نخست وزیری کشوری در یک کشور دیگر عجیب است.

وی استعفای حریری از سمتش در عربستان را مضحک خواند و بیان کرد: دخالت‌های غیرقانونی و غیرحقوقی عربستان سعودی در کشور‌های منطقه، استقلال دیگر کشور‌ها را نشانه گرفته است و ملت‌ها این را برنمی‌تابند.

حبیبی با اشاره به اوضاع داخلی عربستان و نارضایتی مردم این کشور از عملکرد آل سعود، خاطر نشان کرد: آتش افروزی‌های عربستان در منطقه برای این است که افکار عمومی جهان را از ظلم‌های آل سعود به مردم منطقه از جمله یمن منحرف کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا