تصمیمات هیات دولت برای اعطای کمک‌های بلاعوض به زلزله زدگان

در این جلسه اعضای دولت، پس از استماع گزارش دستگاه ­های اجرایی از بازدیدهای میدانی بعمل آمده از مناطق آسیب­ دیده و خسارات وارده به منازل مسکونی شهرها و روستاها و واحدهای تولیدی استان، با اختصاص مبلغ ۲۸۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۶۵۹ میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی بخش­ های خسارت دیده ناشی از زلزله استان کرمانشاه موافقت کرد.

به موجب این تصمیم، برای احداث ۱۱ هزار واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد مبلغ ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و تا سقف ۲۵ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد اختصاص یافت.

دولت همچنین برای احداث ۴۵۰۰ واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد مبلغ ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض و تا سقف ۳۵ میلیون تومان تسهیلات با سود ۵ درصد اختصاص داد.

کمک­ های بلاعوض شامل کمک جهت مرمت و تعمیر ۱۵ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی و واحدهای تجاری به ازای هر واحد ۲ میلیون تومان، کمک جهت تأمین لوازم خانگی تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به ازای هر واحد ۲ میلیون تومان، کمک جهت تأمین اسکان موقت ۱۱ هزار واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد ۳ میلیون تومان و کمک بلاعوض جهت تأمین اسکان موقت ۴۵۰۰ واحد شهری به ازای هر واحد ۵ میلیون تومان از دیگر موارد مصوب هیات وزیران برای کمک به زلزله ­زدگان استان کرمانشاه در این جلسه بود.

همچنین با تصویب دولت، برای تعمیر ۱۵ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی و تجاری تا سقف ۱۲ میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد و برای تأمین لوازم خانگی و سایر هزینه­ های ضروری برای ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تا سقف ۱۰ میلیون تومان تسهیلات به صورت قرض الحسنه اختصاص یافت.

هیات وزیران در این جلسه خود همچنین به منظور رفع مشکلات آسیب­ دیدگان زلزله در استان های غربی کشور، مقرر کرد شبکه بانکی نسبت به امهال کلیه تسهیلات اعطایی قبل از وقوع حادثه به افراد آسیب­ دیده اعم از تولیدی و غیرتولیدی، در شهرها و روستاها (به مدت دو سال از تاریخ وقوع حادثه) اقدام نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا