شنود خاتمی وقت تلف کردن است

بصیر، سخنان حق به جانب محمد خاتمی درباره شنود به هیچ وجه قادر به ساختن فضای مدنظر او نیست. پس از ادعاهای علی مطهری درباره برخورد وزارت اطلاعات با عوامل نصب تجهیزات شنود در دفترش (که با ابهامات زیادی مواجه است و رسماً هم تأیید نشده)، خاتمی گویی فضا را مناسب دیده باشد، گله کرده است که او را هم شنود می‌کنند و با ارائه اطلاعات غلط درباره او به مسئولین عالی نظام درصدد «دو به هم زنی» هستند.

دقیقاً معلوم نیست که منظور خاتمی از این سخنان چیست. ظاهراً تلاش او این است که بگوید تصویری که از وی در سطوح عالی نظام وجود دارد یک سوء تفاهم است و بیش از آنکه واقعیت داشته باشد محصول اطلاعات غیرواقعی است که شنود کنندگان ساخته‌اند.

چند نکته دراین‌باره گفتنی است:

نخست اینکه واقعاً آیا خاتمی فکر می‌کند برای پی بردن به نیات و ماهیت رفتارهای او لازم است کسی او را شنود کند؟!

آیا شنود لازم است تا دریابیم که محمد خاتمی یکی از حامیان اصلی فتنه جنایتکارانه سال ۸۸ بوده است؟

آیا شنود لازم است تا آشکار شود که وی در بحبوحه فتنه نظام را دعوت به رفراندوم کرد؟

آیا شنود لازم بود تا حضور محمد خاتمی در راهپیمایی غیرقانونی ۲۵ خرداد ۸۸ دیده شود؟

آیا شنود لازم است تا حجم انبوه تعریف و تمجیدهای حیرت انگیز مقام‌های اروپایی و آمریکایی و حتی صهیونیستی از وی آشکار شود؟

آیا شنود لازم است تا کسی به یاد بیاورد که جرج بوش وقتی کاخ سفید را ترک می‌کرد گفت دلش برای دوران ریاست جمهوری خاتمی تنگ خواهد شد؟

آیا شنود لازم است تا از رییس ستاد انتخاباتی آقای خاتمی در آمریکا بشنویم که جزئیات دیدار وی و جرج سوروس چه بوده است؟

آیا به‌واسطه شنود بوده است که برخی از نزدیک‌ترین دوستان خاتمی رقم دقیق پولهایی را که وی به‌نام گفت‌وگوی تمدن‌ها از اعراب جنوب خلیج فارس گرفته فاش کنند؟

آیا شنود لازم است تا حجم عمیق کینه‌توزی‌ها و اهانت‌ها به باورهای مقدس مردم ایران در دوران محمد خاتمی روشن شود؟

آیا شنود لازم است که بفهمیم بولتن‌نویس دفتر محمد خاتمی اکنون به ملکه انگلستان خدمت می‌کند؟

آیا حتماً باید خاتمی را شنود کنیم تا هنرنمایی‌های وزیر ارشادش در بنگاه دروغ‌سازی انگلیسی‌ها هویدا شود؟

نه، شنود لازم نیست. هرکس خاتمی را شنود کرده باشد وقت خود را تلف کرده است. همین که خاتمی را نگاه کنید، کافی است، نیازی به شنود نیست!

دوم، من عمیقاً باور دارم تصویری که اکنون از خاتمی در جامعه ما وجود دارد غیرواقعی است. تصویر واقعی بسیار بدتر و نگران کننده‌تر از این چیزی است که اکنون به نظر می‌رسد.

در واقع تصویر فعلی خاتمی در جامعه محصول لطف نظام به اوست. اگر همان حرفهایی که دوستان و نزدیکان خاتمی درباره وی گفته‌اند به اطلاع مردم رسانده شود تازه تصویر خاتمی دیدنی می‌شود.

سوم، نظام مظلوم جمهوری اسلامی چیزی به امثال محمد خاتمی بدهکار نیست. از بزرگ‌منشی و سماحت این نظام است که کسانی چون او امکان این را دارند که دائماً برای خلایق منبر بروند و به سجایای نداشته خود بنازند. جنایت فتنه ۸۸ و نقش امثال خاتمی در برافروختن و شعله‌ور نگه‌داشتن آن، تا نظام جموری اسلامی برپاست، بر جبین امثال وی نوشته خواهد ماند. پاک کردن این ننگ هم نه با مظلوم‌نمایی شدنی است و نه با معرکه گرفتن.

یک راه بیشتر وجود ندارد و آن هم اینکه بیایند و حقیقت را با مردم بگویند. اینکه کارنامه احمدی نژاد چه بود هیچ ربطی به این ندارد که او برنده انتخابات ۸۸ بود و امثال خاتمی در حالی که می‌دانستند حقیقت چیست، عالماً و عامداً، کشور را با تکیه بر یک دروغ به آشوب کشیدند. چنین جنایتی هرگز مشمول مرور زمان نمی‌شود. گرم شدن زبان آقایان هم احتمالاً ناشی از این است که بوی کباب به مشامشان خورده است. اما فکر می‌کنم باید کمی محتاط‌تر باشند، شاید منشأ این بو چیز دیگری باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا