سفیر روسیه در ریاض با حریری دیدار کرد

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، امروز (پنج شنبه) در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان، در ریاض، پایتخت عربستان، با شماری از دیپلمات های خارجی از جمله سفیر روسیه در این کشور دیدار داشته است.

زاخارووا هم چنین گفت : جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان، فردا جمعه (۱۷ نوامبر) رسما برای نشست با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود، وارد مسکو خواهد شد .

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: لبنان هم اکنون شاهد همبستگی جامعه است؛ به گونه ای که نیروهای سیاسی مختلف از پایبندی به حاکمیت دولت سخن می گویند. وی افزود: مقامات روسیه برای گسترش حمایت بین المللی از حاکمیت لبنان تماس های زیادی می گیرند.

زاخارووا با تاکید بر مخالفت جدی مسکو جدا با هرگونه مداخله خارجی در امور لبنان گفت: روسیه از حاکمیت و استقلال این کشورِ دوست و وحدت اراضی آن حمایت می کند. سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ثبات داخلی لبنان به شکل محسوسی از زمان گذر از خلأ ریاست جمهوری و تشکیل دولت ائتلافی به ریاست حریری تقویت شد.

شایان ذکر است حریری، ۴ نوامبر از ریاض از استعفای غافلگیرکننده خود پرده برداشت که به آغاز بحران سیاسی جدیدی در لبنان منجر شد.

میشل عون، رئیس جمهوری، لبنان نیز تاکید کرده است حریری و خانواده وی در عربستان در بازداشت هستند و آن را اقدام خصمانه ای علیه لبنان توصیف کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا