وقتی ترامپ از آب گل آلود زیمباوه فیل می گیرد!!

کابینه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، یکی دیگر از قوانین تصویب شده در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» را لغو کرد.

در زمان اوباما قانونی تصویب شده بود که به موجب آن شکارچیان از آوردن سر و یا دیگر قسمت‌های بدن فیل‌هایی که در آفریقا شکار کرده بودند، به آمریکا منع می‌شدند. اوباما دلیل این کار را حمایت از نسل فیل‌ها که گونه آن‌ها در معرض انقراض است عنوان کرده بود.

اکنون با ناآرامی بوجود آمده در زیمبابوه و بازداشت «رابرت موگابه»، رئیس جمهور این کشور، به دست نیروهای ارتشی، کابینه ترامپ اعلام کرد واردات سر و دیگر قسمت‌های بدن فیل‌های شکار شده در زیمبابوه و زامبیا به آمریکا آزاد است.

اداره خدمات آبزیان و حیات وحش آمریکا در بیانیه‌ای عجیب اعلام کرد شکار فیل‌ها در زیمبابوه و زامبیا به محیط زیست و بقای نسل این گونه جانور وحشی کمک می‌کند. به همین دلیل مقامات قانونگذار در آمریکا تصمیم گرفتند واردات غنائم شکار فیل‌ها را به کشور آزاد اعلام کنند.

در بیانیه این اداره آمده است: شکار به معنی «ورزش» کاملا قانونی است. این موضوع بخشی از برنامه مدیریتی برای حفاظت از محیط زیست و گونه‌های خاص جانوری است تا با اعطای اجازه شکار به ساکنان محلی و کسب درآمد از این راه، منابع مالی لازم برای حفاظت از این حیوانات تامین شود.

شبکه ای‌بی‌سی در گزارشی اعلام کرد: درحالیکه فیل‌ها خود در فهرست گونه جانوران در معرض تهدید قرار دارند؛ دولت آمریکا اعلام کرد در صورتیکه اثبات شود سود حاصل از شکار به نفع حفاظت از گونه‌های در معرض خطر استفاده می‌شود، به شکارچیان اجازه می‌دهد غنائم شکار فیل را به آمریکا وارد کنند.

پسران ارشد ترامپ سابقه‌ای طولانی در شکار حیوانات دارند و انتقادات بسیاری نیز در همین باره به آن‌ها وارد شده است. ترامپ در سال ۲۰۱۵ توییتی در حمایت از پسرانش منتشر کرد و مدعی شد: تعداد فیل‌هایی که در زیمباوه جنگل‌های ملی را نابود می‌کنند، بسیار زیاد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا