فرماندار فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز:

چالش اصلی زباله در فریدونکنار، نداشتن اعتبار کافی و مکان مناسب است

بصیر، حسین منفردی فرماندار فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز با اشاره به معضل دپوی زباله در این شهرستان، اظهار کرد: متولی اصلی زباله شهرداری است و فرمانداری برای برطرف کردن این مشکل هماهنگی لازم را با دستگاه‌ها انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این مشکل در سراسر استان مازندران شایع است با جلسه در استانداری قرار بر این شد تا نسبت به این موضوع اقدام ملی صورت گیرد.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به مشکل اصلی دپوی زباله در این شهرستان، گفت: عدم برخورداری از مکان مناسب در فریدونکنار از مشکلات اصلی برای دپوی زباله است چرا که بافت این شهرستان یا در بخش کشاورزی و غیره تعریف و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منفردی تصریح کرد: یکی از راهکارها در بحث رفع مشکل زباله تهیه دستگاه بازیافت، مانند کمپوست است اما این اقدام تاکنون در فریدونکنار انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی زباله‌ها در روستاهای فریدونکنار، آغاز شده است، یادآور شد: روستای بنه‌کنار به عنوان پایلوت این طرح آغاز شده و به خانواده‌ها عدم تولید زباله، تفکیک و تبدیل به کمپوست آموزش داده می‌شود.

فرماندار فریدونکنار با بیان اینکه این طرح هنوز در شهر اجرایی نشده است، گفت: با توجه به اینکه این طرح‌ها هزینه بردار است و هیچ اعتبار خاصی برای آن در نظر گرفته نشده هنوز در شهر به مرحله اجرا نرسیده و هزینه طرح در روستا به عهده دهیاری است.

منفردی خاطرنشان کرد: زباله فریدونکنار آنقدر زیاد نیست که این شهر به تنهایی اقدام به خرید دستگاه بازیافت کند و برای تهیه این دستگاه باید چندین شهر به صورت مشترک اقدام به عمل آورند چرا که هم برای شهرستان و هم برای شرکت‌های پسماند به صرفه باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا