مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان

کشته شدن ۷ عضو طالبان در کمین نیروهای دولتی در فراه، انهدام مخفیگاه طالبان در «میدان وردک» توسط نیروهای امنیتی، آوارگی ۲۵۰ خانواده به دنبال حملات راکتی پاکستان در کنر و حمله نیروهای دولتی به چند پایگاه نیروهای پاکستانی در کنر  از مهمترین رویدادهای امنیتی امروز سه شنبه ۳۰ آبان است.

کشته شدن ۷ عضو طالبان در کمین نیروهای دولتی در ولایت فراه

مقام‌های امنیتی فراه می‌گویند که در نتیجه کمین نیروهای دولتی در این ولایت، ۷ عضو طالبان کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

اقبال باهر، سخنگوی پلیس فراه گفت که این رویداد شب گذشته در روستای «سور» در حومه شهر فراه رخ داده است.

انهدام مخفیگاه طالبان در «میدان وردک» توسط نیروهای امنیتی

مسئولان محلی ولایت میدان وردک می‌گویند که طی عملیات ویژه نیروهای امنیت ملی افغانستان، یک مخفیگاه طالبان در این ولایت از بین برده شده است.

«عبدالرحمن منگل»، سخنگوی والی میدان وردک با بیان اینکه طی عملیات ویژه نیروهای امنیت ملی افغانستان، یک مخفیگاه  طالبان در این ولایت از بین برده شده است، گفت:  این مخفیگاه شب گذشته در دره تنگی شهرستان سیدآباد این ولایت انجام شده است.

آوارگی ۲۵۰ خانواده به دنبال حملات راکتی پاکستان در کنر 

مقام‌های محلی در ولایت کنر می‌گویند که در نتیجه پرتاب راکت‌های اخیر نظامیان پاکستان به خاک افغانستان، بیش از ۲۵۰ خانواده در این ولایت مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

«پاسوال جمعه گل همت»، فرمانده پلیس ولایت کنر گفت که روز گذشته دوشنبه ۲۹ عقرب نیروهای پاکستان بر شهرستان سرکانو ۱۴ راکت پرتاب کرده که تلفات جانی نداشته اما خسارات مالی بر جای گذاشته است.

حمله نیروهای دولتی به چند پایگاه نیروهای پاکستانی در کنر

نیروهای دولتی افغانستان در ولایت کنر در واکنش به حملات نظامی پاکستان به چندین پایگاه نیروهای آن کشور حمله کردند.

جمعه گل؛ همت فرمانده امنیتی کنر عصر روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که در حمله نیروهای دولتی، تلفاتی به نیروهای پاکستانی وارد شده است اما جزئیات بیشتر نداد. در جریان یک هفته اخیر بیش از یک هزار راکت از سوی نظامیان پاکستانی بر بخش‌های مرزی کنر پرتاب شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا