پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان بهزیستی در شهرستان نور

بهرام شریفی امشب در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: سهم بهزیستی از محل اعتبارات بند «د» تبصره ۱۳ مبلغ یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای اشتغال ۸۵ نفر بوده که تاکنون ۶۶ نفر به بانک‌های عامل معرفی و یک میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی افزود: از مقدار اعتبار تعیین شده ۱۵۵ میلیون تومان باقی مانده که پرونده افراد آماده و تا پایان آذر تکمیل و پرداخت می‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان نور گفت: ۳۵ نفر در سامانه رصد ثبت‌نام کردند و ۲۰ نفر آماده ثبت‌نام در رصد داریم که به دلیل مشکلات سامانه فعلا به کندی صورت می‌گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان نور نیز در این جلسه اظهار کرد: از محل اعتبارات بند«د» تبصره ۱۶ ۳ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان تعیین که تاکنون برای ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پرونده تشکیل و به بانک معرفی شدند که تاکنون هم ۱۳۹ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند و ۴۱ نفر نیز در نوبت بانک‌های عامل قرار دارند.

حبیب‌الله  قلی‌پور افزود: برخی از بانک‌ها در بحث ضمانت سخت‌گیری‌ها را نسبت به سال گذشته بیشتر کردند و دلیل آن را هم معوقات سال گذشته اعلام می‌کنند و این برای افراد معرفی شده قانع کننده و منطقی نیست.

وی گفت: افرادی که از سوی کمیته امداد امام خمینی شهرستان نور معرفی می‌شوند از فیلتر‌های لازم عبور کردند و از بین تعداد زیادی از متقاضیان و ثبت‌نام کنندگان با بررسی همه جانبه افراد واجد شرایط لازم معرفی می‌شوند.

رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی این شهرستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در بحث کارورزی ۱۰ جلسه با دستگاه‌های مرتبط برگزار شد و با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده فقط ۳۰ واحد ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۶ واحد عملیاتی شد اما پنج واحد قرار داد بستند و بقیه مراجعه نکردند.

احمد  مقصودی افزود: با وجود پیگیری‌ها، حضور در مراکز تولیدی و کارگاه‌ها، کارفرمایان و واحدهای پذیرنده رغبت چندانی برای ثبت‌نام و جذب افراد ندارند.

وی اضافه کرد: ۷۸۴ نفر از سوی ادارات بهزیستی، فنی‌وحرفه‌ای، حمل و نقل، دامپزشکی، صنعت و تجارت، امداد،میراث فرهنگی، جهاد، مسکن، شهرسازی، شیلات، بنیاد و … در سامانه رصد ثبت‌نام کردند.

این مسؤول گفت: یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار اشتغال خانگی به دلیل جذب خوب شهرستان علاوه بر اعتبارات قبلی اختصاص یافت که سقف پرداختی نیز تا ۱۵ میلیون تومان به هر نفر افزایش یافت و کارفرمایی که بتواند ۱۰ نفر را مشغول کند تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا