مصدومیت شکارچی متخلف در میانکاله حین فرار/تکذیب اصابت گلوله به شکارچی توسط محیط‌بانان

زمان رضااحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، درباره حادثه تیراندازی به یکی از متخلفان شکار در میانکاله اظهار کرد: مسؤول پناهگاه حیات وحش میانکاله و محیط‌بانان حاضر در منطقه در حین عملیات گشت‌زنی متوجه یک متخلف شکار شدند و از او خواستند که بایستد.

وی افزود: این متخلف یک قطعه بوتیمار از خانواده حواصیل‌ها را شکار کرده بود، به دستور ایست محیط‌بانان نیز توجه نکرد و پا به فرار گذاشت، براساس اعلام اولیه در حین تعقیب و گریز سرمحیط‌بان میانکاله با شلیک هوایی قصد توقف این فرد به نام علی – گ را داشت اما او در حین فرار زمین خورد و یک شئ تیز منجر به مصدومیت او در ناحیه ران پای چپ شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: فرد مصدوم با آمبولانس به بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر منتقل شد و وضعیت عمومی او مساعد است و مشکل خاصی ندارد.

رضااحمدی درباره اینکه گفته می‌شود سرمحیط‌بان مستقر در میانکاله اقدام به شلیک کرده و گلوله به پای شکارچی اصابت کرده است، به فارس گفت: مصدومیت شکارچی را تایید می‌کنیم، محیط‌بانان مستقر در میانکاله نیز موضوع اصابت گلوله به پای این فرد را تکذیب کرده‌اند، اما در هر صورت نظر پزشکی قانونی نیز ملاک است و منتظر نتیجه قانونی هستیم.

به گزارش فارس، با خشک شدن ۲۰ درصد از تالاب بین‌المللی میانکاله، ورود متخلفان شکار و صید به پناهگاه حیات وحش میانکاله بیشتر و آسان‌تر شده و این در حالی است که نیروی انسانی و تجهیزات کافی برای حفاظت از پهنه آبی و خشکی این زیست کره شامل بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا