۱۱ موضوع متفاوت در بودجه ۹۷ از زبان نوبخت

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۳۹۷ نسبت به سال‌های گذشته کاملا متفاوت خواهد بود، افزود: حداقل ۱۱ موضوع متفاوت در لایحه بودجه ۱۳۹۷ لحاظ شده است.

محمد باقر نوبخت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز که شنبه چهارم آذر در استانداری البرز برگزار شد، گفت: بودجه سال ۱۳۹۷ الان در دولت مطرح است و از فردا هم مانند چهارشنبه لایحه در دستور کار دولت قرار می‌گیرد تا در وقت مقرر یعنی ۱۵ آذر به مجلس تحویل داده شود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت استان البرز برای هیئت دولت تصریح کرد: غیر از ۳۲ میلیارد و ۹۷۴ میلیون تومان برای ارتقا شاخص‌های استان البرز ۱۳ میلیارد هم به صورت ویژه در نظر گرفته شده است.

نوبخت با بیان اینکه کل اعتبارات مورد نیاز برای سال آینده البرز ۷۷ میلیارد و ۶۱۱ میلیون تومان است گفت: بالغ بر ۳۹ میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان هم برای هفت پروژه ملی و استانی خواهیم داشت.

این معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اهمیت تمرکززدایی و تفویض اختیار به استان‌ها اعلام کرد: این اختیار به استان داده می شود که اعتبارات صرفه جویی شده را در بخش های دیگر سرمایه‌گذاری هزینه کنند و در این زمینه در بودجه سال آینده ۲۰ واحد درصد سهم استان ها نسبت به روال سال جاری افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: برای افزایش اختیار، هر آنچه که سازمان برنامه و بودجه کشور اختیار دارد به برنامه‌ و بودجه البرز نیز تفویض می شود تا استان بتواند در خصوص مصوبات شورا تصمیم گیری کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به اهمیت استان البرز برای هیئت دولت تصریح کرد: استان البرز مورد توجه تک تک اعضا هیئت دولت است.

وی با بیان اینکه اعتبارات برای استان به یک نسبت تقسیم نشده است است اعلام کرد: اولویت در تقسیم اعتبارات با زیرساخت ها بوده تا بتوانیم زمینه ارتقا همه جانبه استان و بهبود شاخص ها را فراهم کنیم.
نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود به تاکیدات رهبری برای صرف مساعی بیشتر اشاره و اعلام کرد: این تاکید برای این است که با مساعی بیشتر بهتر می‌توانیم از ظرفیت‌ها برخوردار شویم.

تصمیم جدیدی برای تعطیلی پنجشنبه‌ها در البرز اتخاذ نشده/ استاندار پیگیر است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: البرز غیر از طرح و پروژه هایی که برای توسعه در دست اجرا دارد نیازمند توسعه زیرساخت ها به ویژه حمل و نقل و جاده است.

نوبخت در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز گفت: البرز در سال ۱۳۹۶ از دو محل دیگری غیر از اعتبارات ملی و استانی بهره مند می شود که یک مورد مربوط به اعتبارات سفر رئیس جمهوری است که در سال گذشته ۱۴۵ درصد از آن تخصیص داده شده است.

نوبخت ادامه داد: برای سال جاری هم در این جلسه به تایید و تصویب رسید که تخصیص ها باید ۱۰۰ درصد عمل شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البرز غیر از طرح و پروژه‌هایی که برای توسعه در دست اجرا دارد نیازمند توسعه زیرساخت ها به ویژه حمل و نقل و جاده است.

نوبخت افزود: در بازدیدی که از پروژه ادامه همت داشتیم اعتبارات جدیدی برای استملاک مسیر پروژه به استان تحویل شد و امیدواریم در وقت مقرر این جاده به اتمام برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: غیر از اینها، بخش دیگری هم به اعتبارات ارتقای شاخص های اقتصادی استان مربوط است که در این زمینه برای دو طرح ملی و پنج طرح استانی تصویب شد تا شاهد بهره‌برداری و رفاه مردم استان باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا