ارزیابی اردوغان از نشست «سوچی» در روسیه

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اهمیت دیدارش با سران ایران و روسیه، گفت مذاکرات سه کشور برای حل بحران سوریه به صورت مداوم ادامه خواهد یافت.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه از اراده ایران، ترکیه و روسیه برای ادامه گفت‌وگوهای سطح بالا برای حل بحران سوریه خبر داد.

اردوغان هفته گذشته در سفر به شهر «سوچی» روسیه، در نشست سه‌جانبه سران ایران، ترکیه و روسیه شرکت کرد. هدف از آن نشست، تسهیل فرآیند حل بحران سوریه بود.

به نوشته روزنامه «حریت»، اردوغان که در نشست اعضای حزب «عدالت و توسعه» در استان «بالیکسیر» ترکیه صحبت می‌کرد، گفت: «ما به عنوان سران سه کشور، تصمیمات بسیار مهمی برای پایان دادن به بحران انسانی در سوریه گرفتیم.»

وی افزود: «امیدوارم شاهد نتایج مثبت این تصمیمات در میدان باشیم. ملاقات‌های ما به صورت مداوم ادامه خواهد یافت.»

اردوغان پیش از این هم نشست سوچی را «تلاشی برای ممانعت از وقوع یک تراژدی انسانی در سوریه» توصیف کرده بود.

در ماه‌های گذشته تهران، آنکارا و مسکو با برگزاری سلسله مذاکراتی در شهر «آستانه» قزاقستان، عملا ابتکار عمل گفت‌وگوهای سیاسی سوریه را به دست گرفته‌اند.

بر اساس توافقات صورت‌گرفته در سوچی روسیه، قرار است به زودی نشستی با عنوان «کنگره ملی سوریه» با مشارکت تمام قومیت‌ها و گروه‌های مختلف سوریه برگزار می‌شود. هدف این نشست تدوین قانون اساسی جدید سوریه و فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات در این کشور اعلام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا