دلنوشته یک شهروند فریدونکناری به برخی اعضای شورای شهر؛

لزوم ترجمه واژه‌های راهبردی سیاست در کلام مسئولان پارلمان شهری/ مردم در بگو مگوهای شما جای ندارند!

بصیر، یادمان رفت پیش از رسیدن به ساختمان پارلمان شهری، حل مشکلات مردم، ادبیات از جنس مردم، خبردار می ایستادیم، اما به یکباره از خبرداری به ایجاد تنش در مقابل دیدگان مردم بر سر قدرت نمایی، عرض‌اندام و به رخ کشیدن من چه کسی هستم، تو کیستی و بر سر تلافی، سر چهار راه های ترافیک من چه می‌دانم، به من ربطی ندارد ایستادید و حل مشکل مردم به پاسکاری در این ساختمان نهاد مردمی و به اصطلاح پارلمان شهری مشغول شده‌اید.
حضور در چنین جایگاه کاملا مردمی باید در اختیار مردم، برای مردم، در بین مردم و برای مردم بود.
مهم نیست چه کسی رای داد و چه کسی رای نداد، شما نماینده مردم برای رفع مسکلات و معضلات آنها هستید.
این بازی سیاست در شورا جایگاهی ندارد، اگر قرار بود مردم برای رفع مشکلاتشان خود اقدام کنند، چه لزومی داشت تعدادی را برای ایجاد مشکل به پارلمان شهری بفرستند، خود می ایستادند و به جای ایجاد مشکل، رفع مشکل می‌کردند و نیازی به حضور یکعده در این مجموعه به اصطلاح پارلمان نمی‌بود.
چقدر معنای شورا را درک کرده‌ایم؟ به چه میزان خلوص نیت را به منظور رفع مشکلات مردم داشته‌ایم؟ چقدر قدردان این مردم فهیم بوده‌ایم؟ به چه اندازه از سرمایه مردم برای آنها استفاده کردیم؟
چقدر برای شورا و جایگاه آن ارزش و احترام قائل هستیم و منیت را قربانی مردم کرده‌ایم و معنای خرد جمعی به جای خرد شخصی نمود پیدا کرد؟
چقدر آرزوهای مردم را به معنای واقعی آن برآورده ساخته‌ایم؟ چقدر یأس و نا‌امیدی را از مردم دور کرده‌ایم؟ و سوال پایانی به چه میزان برای خدمت به مردم قامت و سر خم کرده‌ایم؟
در شورا باید این مباحث مطرح شود نه آنکه دعوای سیاسی و تنش اجتماعی درست کنیم و خواسته‌های شخصی را بر منافع عمومی ترجیح دهیم.
اینک زمان آن رسید که برای خدمت به مردم از همه توان و ظرفیت خود استفاده کرده و با حضور در همه میادین در عمل به نگاه‌های مردم که جز خدمت چیز دیگری نیست پاسخ مثبت دهیم.
رفاقت در کنار رقابت برای حل مشکل مردم شیرین است، آنها همه شما را به عنوان برادر و خواهر خود می‌دانند و برای احترام از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند و این شما هستید که پاسخ مهر و محبت مردم را در رفتار و کردار پاسخ داده و در جایگاه شورا به حل و فصل مشکلات مردم تلاش کنید.
یادمان نرود، همه ما اهل یک شهر هستیم و مردم شما را به عنوان نمایندگان خود از خوبان و برجستگان شهر می‌دانند، بنابراین از بگو مگوها خودداری کنید چرا که یک شهر متعلق به همه مردم است و شما هم از جنس مردم برای آنها و در خدمت مردم برای رفع مشکلات شهر قدم بردارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا