لاریجانی:ترامپ به دنبال ایران هراسی بوده و به کشورهای حامی تروریسم جایزه می‌دهد/لواندفسکی:اتحادیه اروپا خود را ملزم به اجرای مفاد برجام می‌داند

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (۵ آذرماه ۹۶) در دیدار با هیات اروپایی به ریاست یانوش لواندفسکی نماینده و رئیس هیات روابط با ایران در پارلمان اتحادیه اروپا، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به برجام می داند و نباید گذاشت که اتهامات بی پایه و اساسی که از سوی آمریکا و برخی از متحدانش در منطقه بیان می شود، مانع روند اجرای مفاد این توافق نامه شود.

وی با بیان اینکه ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و جهان از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: ما در مبارزه با تروریسم تمام تلاش خود را کرده ایم ولی برای نابودی آنها نیاز به عزم بین المللی است، اما متاسفانه برخی از کشورها از آنها حمایت کرده و سلاح در اختیار آنها قرار می دهند و در عین حال بیانیه هم صادر می کنند که با تروریسم مخالف هستند.

لاریجانی ادامه داد: آنهایی که طالبان را بوجود آوردند، داعش را هم متولد ساختند.

«رئیس جمهور آمریکا هر روز سخن جدیدی علیه ایران نقل می کند تا با ایجاد هراس در دل کشورها بتواند آنها را قانع کند تا با ایران مراوده نداشته باشند و از سوی دیگر به کشورهای حامی تروریسم، جایزه می‌دهد.»

وی در ادامه با اشاره به لزوم مبارزه با قاچاق مواد مخدر، متذکر شد: ایران در حد توان خود با قاچاق مواد مخدر مبارزه می کند ولی این کار با تلاش یک یا دو کشور به نتیجه نخواهد رسید و همه کشورها باید در این مبارزه سهیم باشند.

رئیس مجلس درخصوص مراودات تجاری با اتحادیه اروپا، اظهار داشت: شما از فضای موجود به خوبی می ‌وانید بهره برده و با رفع موانع موجود، به گسترش روابط اقتصادی کمک نمایید.

وی افزود: ما در مجلس قانون برنامه ششم را به تصویب رساندیم و در این برنامه اولویت هایی را در زمینه های سرمایه گذاری در بخش نفت،گاز و پتروشیمی،بهره برداری از انرژی های پاک،راه آهن، بهره برداری از معادن و محیط زیست درنظر گرفتیم که اتحادیه اروپا دراین زمینه ها می تواند سرمایه گذاری کند.

لاریجانی در پایان دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را حل مناقشات از طریق گفت‌وگو و مذاکره دانست.

*رئیس هیات روابط با ایران در پارلمان اروپائی: اتحادیه اروپا خودش را ملزم به اجرای مفاد برجام می داند

یانوش لواندفسکی نماینده و رئیس هیات روابط با ایران در پارلمان اتحادیه اروپا ضمن ابراز تاسف از وقوع زلزله اخیر در ایران و باتشکر از امداد و نجات سریع به زلزله زدگان، اظهار داشت:ما حامل پیام های خوب ازطرف اتحادیه اروپا هستیم و صرفنظر از اینکه “ترامپ” هر تصمیمی بگیرد، اتحادیه اروپا خودش را ملزم به اجرای مفاد برجام می‌داند و در کنار ایران می ماند.

وی افزود: پارلمان اتحادیه اروپا از ۲۸ کشور تشکیل شده که به زودی با خروج انگلیس شامل ۲۷ کشور خواهد شد و این کشورها خواستار حمایت از جمهوری اسلامی در توافق هسته ای هستند.

یانوش لواندفسکی خاطرنشان کرد:ایجاد ثبات در منطقه برای ما حائز اهمیت است و ایران دراین میان نقش بسزایی دارد، چراکه ایران در مبارزه با داعش بسیار تلاش ارزنده ای داشت که برکسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: اما پیروزی بر داعش، پایان این ماجرا نیست ولی یک پیروزی در این مرحله است و ضرورت دارد که مبارزه با تروریسم تا نابودی کامل آن ادامه پیدا کند و  کشورهای اروپایی و بروکسل به عنوان پایتحت این اتحادیه، به خوبی خطر حضور تروریست ها را درک کرده اند.

رئیس هیات روابط با ایران در پارلمان اتحادیه اروپا در ادامه افزود: اتحادیه اروپا  بسیار علاقمند به گسترش روابط تجاری با ایران است و امیدواریم که زمینه های گسترش همکاری ها به زودی فراهم شود و ما تلاش خواهیم کرد که موانع بانکی هرچه سریعتر برطرف شود.

وی با اشاره به خطر گسترش تجارت مود مخدر در جهان، متذکر شد:یکی دیگر از معضلات، قاچاق مواد مخدر بالاخص از سوی افغانستان است و اتحادیه اروپا و ایران می توانند دراین زمینه و سایر جرایم سازمان یافته با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند.

یانوش لواندفسکی درپایان ابراز امیدواری کرد که مراودات میان ایران و اتحادیه اروپا بیش از پیش گسترش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا