آخرین مهلت بابک زنجانی

بر اساس جدیدترین اخبار به دست آمده و بنابر اعلام یک منبع مطلع، بابک زنجانی پس از گذشت سه سال و دادن وعده‌های بسیار در خصوص بازگرداندن پول نفت که هر بار هم به دلایل مختلف به در بسته خورده و عملی نشده، وعده جدیدی را در خصوص تسویه بدهی خود داده که تکلیف آن تا ۱۰ روز دیگر مشخص می‌شود.

گفته می‌شود این آخرین مهلت و فرصت بابک زنجانی برای بازگرداندن پول‌هاست که اگر عملی شود، او می‌تواند از تخفیف‌های مندرج در حکم دیوان عالی کشور استفاده کند اما اگر این بار هم وعده زنجانی عملی نشود، احتمالا حکم دادگاه در خصوص اعدام او اجرا می‌شود.

بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت از بابت محموله‌های نفتی و پول نقدی که به حسابش واریز شده بود تا به پیمانکاران پروژه‌های نفتی بدهد، نزدیک به دو میلیارد یورو است که البته وزارت نفت مدعی است باید ضرر و زیان حاصل از تاخیر در تادیه بدهی نیز حساب شود.

پیشتر هم حجةالاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شایعه شده قرار است حکم اعدام بابک زنجانی در ماه محرم امسال (۹۶) اجرا شود و اعاده دادرسی وی در دیوان عالی کشور رد شده است گفت: شایعه چرا؟ باید منتظر باشیم ببینیم چه می‌شود. انشالله زودتر حقوق مردم برگردد.

اخیراً نیز قاضی مقیسه رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب که به پرونده همدستان بابک زنجانی رسیدکی کرد، گفته زنجانی عنوان کرده پول دارد اما یک ریال هم نمی‌دهد.

همدستان زنجانی که پیشتر به همراه او به اعدام محکوم شده بودند اما حکم‌شان در دیوان عالی کشور نقض شده بود، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ۲۰ سال حبس و استرداد اموال محکوم شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا