بیماری مرموز در خوشمزه ترین غذای نوزادان

نسترن خسروی فوق تخصص نوزادان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، درباره انتروکولیت نکروزان اظهار کرد: انتروکولیت نکروزان یک التهاب روده کوچک است که بیشتر در بین نوزادان نارس شیوع دارد.

وی بیان کرد: یکی از علل ایجاد انتروکولیت نکروزان در نوزادان نارس تغذیه آنها با شیر خشک است .ما باید از تولد نوزادان نارس پیشگیری کنیم و این امر وقتی محقق می‌شود که از سزارین‌های غیر ضروری جلوگیری شود، همچنین باید تغذیه با شیر مادر نوزادان نارسی که به هر علتی متولد شده‌اند و درNICU بیمارستان‌ها بستری هستند، آغاز کنیم.

این فوق تخصص نوزادان افزود: التهاب جداره روده، روده‌ها را متورم و ضخیم و هوا نیز در جداره روده‌ها ایجاد می‌کند که این امر پارگی روده‌ها را به همراه دارد، بنابراین ممکن است نوزادان نارسی که دچار این عارضه هستند نیاز به عمل جراحی داشته باشند و گاهی اوقات مقداری از طول روده در عمل جراحی برداشته می‌شود که در نتیجه این نوزادان دچار سندروم کوتاهی روده می‌شوند.

خسروی یادآور شد: نوزادانی که مبتلا به انتروکولیت نکروزان هستند مشکلات بسیار زیادی از نظر رشد و تکامل عقلی و مغزی پیدا می‌کنند و تکامل عصبی این نوزادان دچار مشکل می‌شود، بنابراین ما باید از تولد نوزادان نارس تا حد ممکن جلوگیری و از شیر مادر برای تغذیه این نوزادان استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا