پیشنهاد نجومی نقل و انتقالاتی به ستاره پرسپولیس تکذیب شد

در‌حالی که مهدی طارمی، مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس محرومیت ۴ ماهه‌اش را سپری می‌کند و از اوایل بهمن ماه می‌تواند به میادین برگردد، برخی رسانه‌ها از پیشنهاد وسوسه‌انگیز یک باشگاه چینی به این بازیکن خبر داده‌اند‌. این رسانه‌ها مدعی شده‌اند‌ طارمی از یک تیم چینی پیشنهاد ۲ میلیون و‌۵۰۰‌‌ هزار یورویی دریافت کرده که رقمی قابل‌توجه است و بعید نیست در نیم‌فصل مهاجم پرسپولیس به لیگ چین منتقل شود‌. دلیل این رسانه‌ها برای پذیرفتن پیشنهاد چینی‌ها توسط طارمی و پرسپولیس، پرداخت غرامت‌۷۹۰‌ هزار یورویی به باشگاه ‌‌ریزه‌اسپور ترکیه است که می‌تواند از سود حاصل از انتقال طارمی به تیم چینی تهیه‌ شود‌.

پیشنهاد نجومی نقل و انتقالاتی به ستاره پرسپولیس تکذیب شد

این رسانه‌ها در‌حالی به این خبر غیررسمی دامن زده‌اند که عبدالصمد ابراهیمی وکیل طارمی از وجود چنین پیشنهادی به موکلش ابزار بی‌اطلاعی کرد و گفت: «با توجه به این‌که طارمی با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد، بر این اساس پیشنهادات به باشگاه پرسپولیس ارسال می‌شود‌. به‌هر حال من اطلاعی از پیشنهاد یک تیم چینی به طارمی ندارم.»

البته برخی با توضیح وکیل طارمی هم قانع نشده‌اند و معتقدند با توجه به این‌که طارمی پس از پایان محرومیتش فقط می‌تواند ۹ بازی برای پرسپولیس در این فصل انجام دهد، بر این اساس ترانسفر طارمی در نیم‌فصل یک موضوع منطقی است تا ‌‌سرخ‌پوشان پایتخت بتوانند بدهی به باشگاه ریز‌اسپور ترکیه را پرداخت کنند. شاید بتوان چنین تحلیلی را هم پذیرفت اما نباید فراموش کرد که طارمی بارها بر حضورش در لیگ‌های اروپایی تاکید کرده و با توجه به نوع نگاه و سلیقه کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی، اولویت او برای بازی در خارج از ایران حضور در تیم‌های اروپایی است‌.

قطعا فوتبال‌دوستان فراموش نکرده‌اند که طارمی پس از درخشش در تیم ملی و لیگ قهرمانان پیشنهادهای اغواکننده‌‌ای از تیم‌های متمول حوزه خلیج‌فارس از جمله لخویای قطر داشت اما وی دنبال پیشنهادهای اروپایی بود و صحبت از حضورش در پانیونیوس یونان بود که البته این باشگاه فقط حاضر بود‌۲۵۰ هزار یورو به مهاجم تیم ملی بپردازد و پول رضایت‌نامه باشگاه پرسپولیس را هم باید خود طارمی متقبل می‌شد‌. مبلغی حدود یک میلیون یورو که طارمی با وجود مهلت یک ماهه باشگاه برای تهیه و پرداخت آن موفق نشد و در‌نهایت تصمیم گرفت فصل دوم قراردادش را هم در جمع ‌‌سرخ‌پوشان بماند‌. علاوه بر این‌ها باشگاه پرسپولیس به خاطر پرونده شکایت ‌‌ریزه‌اسپور از طارمی و این باشگاه، ۲ پنجره نقل و انتقالات محروم است و مشخص نیست پاسخ لایحه اعتراضی به دادگاه عالی ورزش چه خواهد بود‌. در چنین شرایطی اولویت باشگاه پرسپولیس حفظ کادر فنی و بازیکنانی است که قراردادشان به پایان رسیده‌ که مهدی طارمی هم از جمله آن‌هاست‌.

پرسپولیسی‌ها اگر محرومیتشان از نقل‌و انتقالات لغو نشود، قطعا با چنگ و دندان همه نیروهای‌شان را حفظ خواهند کرد و در چنین شرایطی ترانسفر کردن بازیکن حتی با قیمت و مبلغ وسوسه‌انگیز نیز غیرمنطقی و مغایر با منافع باشگاه است‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا