واکنش روحانی به تصویب قطعنامه ایران در سازمان ملل

جمهوری اسلامی ایران بار دیگر در صحنه سیاسی در مقابل صهیونیست‌ها موفق شد

به گزارش بصیر به نقل از فارس، رییس‌جمهور در جلسه امروز هیات دولت، اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به همه شیفتگان مکتب حسینی(ع)، تسلیت گفت و افزود: پیام اربعین حسینی(ع) اینست که رساندن پیام شهیدان، اهمیتی هم مرتبه شهادت دارد.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه از نخستین اربعین در کربلا تا به امروز هر ساله پیام حماسه حسینی توسط زائران و عزادارن به نسلهای بعد منتقل شده است، تصریح کرد: این وظیفه بزرگ پیام رسانی باید نصب العین همه علاقمندان به مکتب حسینی(ع) قرار گیرد.

رییس جمهور حضور چند میلیونی شیفتگان سیدالشهداء در کربلا در اربعین امسال را گواه رشد روزافزون نفوذ پیام امام حسین(ع) در قلوب مردم در گوشه و کنار جهان دانست و خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی که درس خود را از نهضت امام حسین(ع) گرفت، مردم نشان دادند مکتبی که می‌تواند نجات بخش بوده و ما را در برابر دشمنان مقاوم نگهدارد، خط اباعبدالله(ع) است.

رییس جمهور همچنین با اشاره به تصویب قطعنامه اخیر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک طرحی پیشنهاد کردیم که جهان «علیه خشونت و افرا‌طی‌گری» متحد شود که حروف اول این عبارت به انگلیسی واژه wave را می‌سازد و اشاره لطیفی به ایجاد موجی در جهان برای مقابله خشونت دارد.

روحانی افزود: زمانی که این پیشنهاد را از طرف ملت ایران ارائه کردیم، انتظار نمی رفت به این سرعت پیش رفته و اینگونه مورد استقبال جامعه جهانی قرار گیرد؛ گرچه اسراییلی‌ها با آن مخالفت کردند ولی به علت ترسِ از انزوا جرات نکردند رای مخالف دهند و جوّ جلسه به گونه‌ای بود که با اجماع به تصویب رسید.

رییس جمهور اظهار داشت: دنیای استکبار که سالها تلاش می‌کرد جمهوری اسلامی ایران را مروج خشونت معرفی کند، اینک با ناباوری می‌بیند که ایران در قامت پرچمداری موج ضد خشونت و افراطی‌گری در جامعه جهانی ظاهر شده است و از این رو سعی می کند با توطئه سکوت، این رویداد مهم را کمرنگ سازد.

روحانی تصریح کرد: تصویب این قطعنامه به معنای ترفیع جایگاه ملت ایران است، چراکه پیام این ملت در حماسه انتخابات ۲۴ خرداد، اعتدال بود و امروز این پیام این چنین مورد استقبال جهانیان قرار می‌گیرد.

رییس جمهور یادآور شد: با این رویداد، یک بار دیگر در صحنه سیاسی، جمهوری اسلامی ایران در مقابل صهیونیست‌ها موفق می‌شود که توطئه منزوی سازی آنان را با شکست مواجه کند؛ این پیروزی تنها متعلق به دولت نیست، بلکه پیروزی ملت ایران و رهبری معظم انقلاب است و ما امیدواریم در سایر صحنه‌ها هم شاهد موفقیت و افتخار ملت ایران باشیم.

روحانی افزود: پیام این قطعنامه، پیام رحمت است، همان پیام اصلی پیامبر رحمت محمد مصطفی(ص). در قرآن نیز که پیام رحمت است از ۱۱۴ سوره قرآن ۱۱۳ سوره با «بسم‌الله‌الرحمن الرحیم» آغاز می‌شود که بر رحمانیت خدا تاکید می‌کند؛ رفتار امام حسین(ع) در کربلا هم درس رحمت و مهربانی بود. در اولین برخورد با لشکر دشمن امام (ع) دستور می‌دهد که به آنان آب بنوشانند ابا عبدالله(ع) با این حرکت می‌خواهد به آنها هم درس رحمت و انسانیت بدهد البته در مقابل تعرض و جنایت آنها هم شجاعانه تا سرحد شهادت ایستادگی می کند.

رییس جمهور با بیان اینکه وظیفه ما تلاش برای تغییر تصویری است که دشمنان برای اسلام و ایران ساخته‌اند و با اشاره به اینکه باید تصویر واقعی اسلام رحمت را به جهانیان نشان دهیم، گفت: تصویب این قطعنامه فرصت مغتنمی را ایجاد می کند تا چهره راستین اسلام و تشیع به جهانیان معرفی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا