اهتمام مردم مازندران در مسیر ولایت ناشی از ایمان اصیل و عمق باورهای دینی است

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در جمع اعضای مرکزی ستادمردمی اربعین حسینی راهیان کربلا در بابل، با اشاره به تلاش و اهتمام خادمان اربعین حسینی در اعتلای دستگاه سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: دیدن مجموعه‌های خدمتگزار در مسیر اهل‌بیت که با تلاش و اهتمام خالصانه خدمت می‌کنند، خستگی و کسالت را از انسان دور می‌کند و به اعتلای این مسیر امیدوارتر می‌سازد.

وی افزود: پیشینه مازندران و پیشی گرفتن این استان در مسیر مکتب اهل‌بیت(ع) در تاریخ مشهود است و اهتمام مردم علوی مازندران در مسیر اهل‌بیت و ولایت ناشی از ایمان اصیل پیشینیان این استان‌و عمق باورهای دینی در نهاد مردم این سرزمین است که سرمایه گرانقدر و پربهایی محسوب می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان دلایل عمیق شدن ایمان در باور یک جامعه و تشریح ویژگی‌های آن ادامه داد: محصول ایستادن و پیشگامی مردم مازندران در مسیر انقلاب و نهضت حسینی ناشی از سرمایه‌گذاری‌های پیشینیان در این منطقه است که شکوفه‌های آن امروز بر درخت تنومند ایمان این منطقه به بار نشست.

حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: لزوم قوی بودن یک مجموعه کار تشکیلاتی و سازماندهی قوی با بهره‌گیری از نیروی نخبه را می‌طلبد که تلاش جمعی، داشتن نیروهای قوی، کادر مناسب، انعطاف‌پذیری و قدرت تفاهم بالا موجب شکل‌گیری یک تشکیلات گروهی قدرتمند می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: حب و عشق به سیدالشهدا(ع) محور اتحاد و وحدت خادمان امام‌حسین(ع) در اربعین بود و یکی از علت‌های این که پیاده‌روی و حماسه اربعین را زمینه‌سازی ظهور امام‌عصر(عج) می‌نامند، حرکت به سمت کادرسازی، کارهای گروهی تشکیلاتی و توسعه آن است که می‌تواند مجموعه‌ای از نیروهای توانمند، مومن و مخلص را در کادر حکومتی امام زمان(عج) ایجاد کند.

وی تاکید کرد: امروز یکی از وظیفه‌های ستادهای قوی و موفق مانند ستاد مردمی اربعین حسینی راهیان کربلا، موکب فاطمه‌الزهرا(س)در کنار توجه به خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، تربیت و تکثیر نیروهای توانمند و ایجاد مجموعه‌های بزرگ کاری و خدمت‌رسانی است.

پناهیان افزاش سطح درگیری مردم با موضوع اربعین را مهم دانست و افزود: وسیع‌تر شدن دامنه مشارکت‌های مردمی در حوزه کمک به موکب‌ها و ستادهای اربعین یک موضوع مهم در فراگیری محبت به سیدالشهدا(ع) است که این نهضت به ابتکار امام‌سجاد(عج) در میان شیعیان بنیان گذاشته شد.

وی موضوع مهم و راهبردی را در خدمت موکب‌های ایرانی در ایام اربعین حسین، قرار گرفتن خادمان ایرانی، عراقی و برپایی موکب‌های مشترک عنوان و اظهار کرد: این وفاق و جمع شدن دو ملت ایران و عراق با محور اهل بیت(ع) موضوعی بود که امام راحل پس از پذیرفتن قطعنامه آن را پیش بینی کرد و آن را عنصر قدرتاثیرگذار در سطح منطقه می‌دانست.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اهمیت کار بعد از اربعین حسینی به‌ویژه در حوزه رسانه، تصریح کرد: ساخت مستندهای قوی و هنرمندانه از جریان خدمت‌رسانی به اربعین و مساله پیاده روی اربعین حسینی یک عنصر مهم تبلیغی است که ستادهایی مانند ستاد مردمی اربعین حسینی راهیان کربلا نباید از آن غافل باشند.

وی نگاه رزمندگی و سربازی را به موضوع حماسه اربعین یادآور شد و اذعان کرد: یکی از ثمره‌های کارهای ستادی و خدمت‌رسانی جهادی در اربعین حسینی و پخته شدن افراد در کارهای گروهی در این عرصه را می‌توان به خدمت‌رسانی موکب‌های اربعین پس از زلزله غرب کشور مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: اربعین حسینی مقدمه ساز ظهور در مسیر ایجاد همدلی، کارقوی تشکیلاتی و حرکتی مردمی برای دوران پس از ظهور است.

استاد حوزه و دانشگاه یکی از دستاوردهای حماسه اربعین را کمرنگ شدن حس وطن پرستی و ناسیونالیستی در بین دو ملت ایران و عراق دانست و خاطرنشان کرد: به هم پیوستن مردم ایران و عراق با محوریت سیدالشهدا(ع) یک دستاورد بزرگ است، باید این پیوندها از این هم عمیق‌تر شود و قدرت مردم در مسیر الهی به خود مردم نشان داده شود.

وی در پایان گفت: اگر بضاعت‌و کمک‌های هر چند کم مقدار مردم در مسیر اهل‌بیت قرار بگیرد، تبدیل به قدرتی بزرگ، سرمایه مالی‌و معنوی زیادی می‌شود که برکت را به‌دنبال خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا