دارچین؛ ادویه‌ای برای چربی سوزی

یکی از مولفه های دارچین به نام سینامالدئید، به واسطه سوزاندن انرژی در سلول های چربی می تواند به کاهش چاقی کمک کند.

با افزودن مقداری دارچین به رژیم غذایی روزانه خود می توانید به روند کاهش وزن کمک کنید. به گفته پژوهشگران دانشگاه میشیگان، یکی از مولفه های دارچین به نام سینامالدئید، به واسطه سوزاندن انرژی در سلول های چربی می تواند به کاهش چاقی کمک کند.

به گزارش “دیلی نیوز”، دانشمندان تا پیش از این به واسطه آزمایش های صورت گرفته روی موش ها می دانستند که دارچین از توانایی سوزاندن چربی برخوردار است، اما پژوهش اخیر نشان داده است که این ماده می تواند در انسان ها نیز موثر باشد.

در آزمایش های صورت گرفته، دانشمندان سلول های چربی انسان به نام آدیپوسیت ها که از داوطلبینی در سنین، نژادها و شاخص توده بدنی مختلف گرفته شده بود را مورد استفاده قرار دادند. در مواجهه با سینامالدئید، این سلول ها وارد فرآیندی به نان ترموژنز شدند که طی آن سلول ها سوزاندن انرژی را آغاز می کنند.

سینامالدئید یک ترکیب ارگانیک است که عطر و طعم خاص دارچین را به آن می بخشد. این ترکیب حدود نیمی از روغن دارچین را تشکیل می دهد و برای عطر و طعم‌دار کردن آدامس، بستنی، آبنبات و نوشیدنی ها و همچنین عطرها استفاده می شود. سینامالدئید به عنوان یک قارچ کش و حشره کش طبیعی نیز استفاده می شود.

به گفته پژوهشگران دانشگاه میشیگان، ذخیره چربی در آدیپوسیت ها برای گذشتگان ما که دسترسی کمتری به مواد غذایی با محتوای بالای چربی داشتند و همچنین نیاز بیشتر به ذخیره چربی در بدن برای فصول سرد یا دوران کمیابی غذا وجود داشت، مفید بوده است. اما در حال حاضر مازاد انرژی به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است.

به گفته پژوهشگران، سینامالدئید می تواند به عنوان یک محرک طبیعی برای این فرآیند چربی سوزی به کار گرفته شود. همچنین، آنها به این نکته اشاره داشته اند که برای بررسی فواید و عوارض جانبی استفاده از دارچین برای کاهش وزن باید مطالعات بیشتری صورت بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا