اصلاح فرهنگ کار با کار‌آفرینی ایجاد می‌شود

اسفندیار نظری در مراسم افتتاحیه رویداد مدرسه کار‌آفرینی در هنرستان فنی شهید بهشتی زیراب با اشاره به اینکه پرورش خلاقیت از اولویت‌های آموزش و پرورش است، اظهار کرد: ۳۹ درصد از منابع طبیعی کشور را استفاده می‌کنیم و این آمار برای سایر کشورها حدود ۶ درصد است.

وی با بیان اینکه تربیت دانش‌آموزان کار‌آفرین در دستور فعالیت‌های آموزش و پرورش قرار دارد، افزود: باید تلاش شود تا دانش‌آموزان حافظه‌محور به دانش‌آموزان خلاق تبدیل شوند و برگزاری رویداد مدرسه کارآفرین در هنرستان فنی شهید بهشتی زیراب با هدف تبدیل ایده به محصول با حضور هدایت‌گر‌ان انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه نوآوری‌ها و فناوری‌های به‌روز یک ضرورت در کسب و کار امروز است، خاطرنشان کرد: شاهد جهش و رونق در مشاغل و مهارت‌های کار هستیم و دغدغه رهبر‌معظم انقلاب، دولت تدبیر و امید و استراتژی ملی برای اصلاح فرهنگ کار و اقتصاد مقاومتی است و اصلاح فرهنگ کار با کار‌آفرینی ایجاد می‌شود و مدارس محور این کارآفرینی باشند.

نظری با بیان اینکه پایه تربیت در سند تحول آموزش و پرورش، تربیت دانش‌آموزان خلاق و نوآور است، تصریح کرد: گسترش پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و افزایش رشته های هنرستانی و سایر برنامه‌های مورد نظر برای دستیابی به اهداف سند تحول انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به جای پیگیری مدرسه خوب باید به دنبال مربی خوب باشیم و روحیه کارآفرینی تقویت شود و مبانی کارآفرینی و تجسم خلاق از حرکت به سوی کارآفرینی مدیریت شود از حضور فرماندار و مدیران ادارات و نهاد‌های شهرستان سوادکوه و تلاش هنرستان شهید بهشتی برای اجرای رویداد مدرسه کارآفرینی تقدیر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا