کسی می‌داند که دولت دقیقاً مشغول کدام کار مفید است؟!

مشرق به نقل از کیهان ، دولت و رسانه‌های حامی آن به حاشیه‌ها علاقه‌مندی نشان می‌دهند، چون هیچ برنامه اقتصادی روشنی را در دستور کار ندارند.
روزنامه صبح نو در یادداشتی نوشت: اگر این روزها از اعضای هیئت دولت سؤال شود که هریک از آنها مهم‌ترین پروژه ملی در دست اقدام وزارتخانه یا سازمان تحت امرشان را بیان کنند چه خواهند گفت؟ اگر از مدیران میانی دولت بپرسید که ۱۰ پروژه اجرایی کلان را در کل دستگاه دولت نام ببرید آیا خواهند توانست؟ اگر از مدیران میانی درخواست شود که پنج پروژه مهم دولت جناب آقای روحانی را برشمارند، چه خواهند گفت؟ اگر اهالی رسانه و خبر، از مردم کوچه و بازار یا شهر و روستا بپرسند که سه کار مهم دولت را نام ببرند، دوربین‌ها چه پاسخی را ثبت و ضبط خواهند کرد؟
پاسخ هر چهار سؤال بالا یک چیز است: تقریباً هیچ؛ واقعاً دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور حرفی برای گفتن ندارد؛ از اقدام و عمل خبری نیست تا از تولید و اشتغال اخبار خوبی به گوش مردم برسد؛ در بخش مسکن دولت هیچ طرح مشخص برای خانه‌دار کردن مردم ندارد و از وعده مسکن اجتماعی در دولت اول روحانی حتی یک واحد نیز ساخته نشده است.
در بخش روستایی با وجود مصوبه مجلس مبنی بر برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در سال گذشته، فعلاً چیزی فراتر از مصاحبه‌های گاه و بیگاه برخی مسئولان مشاهده نمی‌شود و حداقل آنکه سرعت برنامه‌ریزی و اقدام بسیار پایین ناکافی است.
پیش از انتخابات ریاست جمهوری حجم افتتاح پروژه‌ها آن‌چنان زیاد بود که دولت در مقام پاسخگویی برآمد که این پروژه‌ها همگی سال قبل یا ماه‌های گذشته آغاز شده بودند و نمی‌شودبه بهانه انتخابات از افتتاح آنها سر باز زد؛ اما به یکباره پس از انتخابات دیگر هیچ خبری از افتتاح هیچ پروژه مهمی نیست و احتمالاً به صورت کاملاً اتفاقی! زمان‌بندی انجام پروژه‌ها این گونه خود رابر شرایط کشور دیکته کرده است.
در این فضای بی‌عملی است که پرونده‌سازی‌های فلان کانال تلگرامی ضد انقلاب برای مدیران ارشد نظام، مسئله اول کشور می‌شود؛ هشتگ # ژن- خوب با همه راست و دروغ‌هایش- به جای مطالبه کار و فعالیت از مسئولان- برجسته می‌شود و در نهایت در یک حادثه طبیعی مانند زلزله، رسانه‌ها به جای پیگیری از دستگاه‌های اجرایی نسبت به کیفیت و کمیت انجام وظیفه خدمت‌رسانی‌شان به دنبال آدرس غلط نفر دوم اجرایی دولت، به مدح و ذم‌گویی از مسکن مهر و کارنامه سه دولت قبل از دولت دوازدهم گسیل می‌شوند.
به راستی رئیس دولت دوازدهم باید کلاه خود را قاضی کند و در جلسات یکشنبه و چهارشنبه هیئت دولت کمی از وزرای دولتش اقدام و عمل مطالبه کند.
همین چند ماه قبل بود که آقای روحانی در جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی‌اش در مجلس شورای اسلامی در دفاع از آقای عباس آخوندی چنین گفت: «ما با آقای آخوندی به توافق کامل نرسیدیم؛ من از ابتدای دولت یازدهم به ایشان گفتم که کلید حل مشکل مسکن در بافت فرسوده است، اما ایشان برنامه‌های دیگری داشت، ولی در این دولت به جد از ایشان خواهیم خواست که موضوع بافت فرسوده را مد نظر قرار دهد.»
الان وقت آن است که به بهانه زلزله خسارت‌بار کرمانشاه، دولت به مردم گزارش دهدکه پس از پایان ۱۰۰ روز اول دولت دوازدهم، برنامه دقیق وزارت راه و شهرسازی برای حل معضل مسکن و بافت‌های مسکونی فرسوده چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا