نماینده مردم تهران در یادواره شهدای فریدونکنار

علت اصلی خشم آمریکا اسلام است /نزدیک شدن به سران کفر عزت نمی آورد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام نبویان در یادواره ۳۰ شهید منطقه ولیعصر فریدونکنار در مسجد صاحب الزمان این شهرستان اظهار داشت: سید الشهدا برای اسلام قیام کرده است، درسی که از حسین (ع) و سید الشهدا گرفتیم عزت و دین است و این عزت تا قیامت باقی خواهد ماند.

وی در این مراسم به تشریح تفاهم نامه ژنو پرداخت و اذعان داشت: آمریکا از ابتدای انقلاب تا به این لحظه به دنبال دشمن افزایی و ظلم بر ملت ایران است.

نبویان اظهار داشت: مشکل آنها با کشور ایران بحث هسته ای نیست، مسائل هسته ای که ۱۰ سال است در ایران مطرح شده، اگر مشکل این است پس چرا جنگ را برای ما تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: اگر مشکل شما هسته ای است پاکستان هم به انرژی هسه ای و حتی بمب هسه ای دست پیدا کرده ، پس چرا با آن مشکلی ندارید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه کشور در سال جاری عنوان داشت: ۴۹ درصد بودجه ما مبتنی بر نفت است، ما در ۲ سال گذشته برای اینکه به بودجه مدنظر خود برسیم می بایست دو میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت می فروختیم اما با توجه به تحریم های صورت گرفته از آمریکا فروش بشکه های نفت ما به ۷۰۰ هزار بشکه رسیده است، بنابراین دولت با مشکلات بزرگی مواجه شد.

نبویان با تاکید بر اینکه ملت ایران مردانه ایستاده است، گفت: در سایه این مقاومت به پیشرفتهای خوبی دست یافتیم، در گذشته به کشورهای دیگر نیازمند بودیم و امروز در زمینه های متفاوتی از جمله نانوتکنولوژی، پزشکی، صنعتی و هوافضا به مرتبه بالایی رسیده ایم.

در توافق نامه ژنو عزت ایران خدشه دار شد

وی با تاکید بر اینکه تمام آنچه که آمریکا را به خشم آورده است اسلام است، اظهار داشت: مشکل آنها دین و سیدالشهداست، آنها با ابزار گوناگونی ایمان و اعتقادات ما را هدف قرار داده اند، تا اعتقاد ما به سیدالشهداست آمریکا با ما مشکل دارد.

نبویان ادامه داد: ما با انقلاب خود نشان دادیم که مسلمانیم و عزت برای مسلمانان است، عزت و بزرگی برای یزید و اوباما نیست، نزدیک شدن به این دو خفت می آورد، همانطوریکه نزدیک شدن به آلمان، فرانسه و سران کفرعزت نمی آورد.

وی با تاکید بر اینکه در توافق نامه ژنو عزت ایران خدشه دار شد، یادآور شد: هدف دو طرف در این تفاهم نامه بازی برد برد بود، اما نتایج بدست آمده این موضوع را نشان نمی دهد، آنها به دنبال این بودند که یقین پیدا کنند که ما سلاح هسته ای نداریم و با این موضوع به خواسته های خود رسیدند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آقای طریف حواست را جمع کن، جمهوری اسلامی در اوج است، اذعان داشت: آها از سر ضعف در مذاکرات حاضرند، آنها به دنبال دین ما هستند و عدل و دوستی در فرهنگ آنها بی معناست.

نبویان با اشاره به موضوع سوریه خاطرنشان کرد: آمریکا ابرقدرت دنیا تمام جهان را به دور خود جمع کرد که به سوریه حمله نظامی کند، در این موضوع به موفقیت دست پیدا نکرد زیرا ایران حامی سوریه بود، در گام دیگر به دنبال تجزیه این کشور بود و در این پروژه نیز به دلیل قدرت بالای ایران در تصمیمات منطقه ای نتوانست توفیقی کسب کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران از عراق، لبنان، سوریه و غزه تشکیل شده است، گفت: در سال گذشته ۸۰ درصد خاک سوریه در اختیار تروریست ها قرار داشت اما امروز کمتر از ۱۰ درصد را شامل می شود.

وی ادامه داد: چرا با این قدرت زیاد جمهوری اسلامی ایران، عزت ما در توافق نامه خدشه دار می شود، باید این امر را با مردم در میان می گذاشتید، مردم ما غریبه نیستند، آنها در این توافق نامه به دنبال تامین امنیت اسرائیل بودند و اذعان داشتن که ما با چنین تفاهم نامه ای تا به حال اینچنین امنیت اسرائیل را تضمین نکرده ایم.

اراک و آب سنگین آن برای رهبری بسیار مهم بود که متاسفانه آنرا نیز دو دستی تقدیم کردیم

 

نبویان با اشاره به مفاد و بندهای توافق نامه ژنو اظهار داشت: کجای این تفاهم نامه به نفع ما بود و چگونه آنها حقوق هسته ای ایران به رسمیت شناختند؟ به نظر من بیش از ۸۰ درصد بحث های هسته ای را از دست دادیم که این امر با عزت و مقاومت ما ساز و کاری ندارد.

وی افزود: در هیچ جای تفاهم نامه از به رسمیت شناختن حق غنی سازی در ایران سخن به میان نیامده است و به نوعی دستگاه دیپلماسی ما در این مذاکرات تسلیم شده اند، اگر رهبری هم به نامه روحانی پاسخ مثبت می دهد این چنین است که می فرماید (از آنچه که مرقوم داشته اید تشکر می نمایم نه اینکه از نتایج این مذاکرات راضی هستیم)، اراک و آب سنگین آن برای رهبری بسیار مهم بود که متاسفانه آنرا نیز دو دستی تقدیم کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنها نامردند، اگر بلد نیستید بگذارید آدم های قوی وارد مذاکره شوند، با این اوصاف۲۰ درصد غنی سازی را دادیم ۵ درصد را هم می دهیم.

وی تاکید کرد: ما قطعا خواستار مذاکره هستیم تا مشکلات اقتصادی مردم حل شود، ام نباید مردم را ذلیل کنیم، هیچکس از توافق به این صورت به وجد نمی آید و راضی نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا