دردسرهای عظیم برای جلالی و قلعه نویی

دیدارهای هفته چهاردهم برای دو رقیب سنتی پایتخت جذابیت های خاص خود را خواهد داشت، اما یک ویژگی مشترک در هر دو تیم پیکان و ذوب آهن اصفهان حساسیت های این دیدارها را دوچندان می کند. بزرگترین هدف دو مربی برتر در تاریخ لیگ برتر، فرار از مخمصه مشترکی است که هر دو مربی را گرفتار خود ساخته است. دو مربی که سالهاست پیروزی برابر این دو حریف (استقلال و پرسپولیس) را جشن نگرفته و آخرین بار که فریاد پیروزی بر حریف شان را سر دادند، شکست سنگینی را به آنها تحمیل کرده و با نتیجه مشابه ۴ بر یک مقابل رقیب خود پیروز شدند.

پرسپولیس با پروفسور کروات به مصاف ذوب آهن اصفهان می رود؛ تیمی که در این فصل پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر را روی نیمکت خود دارد. امیر قلعه نویی از موفق ترین مربیان لیگ برتر شناخته می شود که همواره تقابل او با پرسپولیس هم جذاب بوده و هم حساس. قلعه نویی در تقابل با پرسپولیس هفت بار پیروز و ۴ بازی هم مغلوب بوده است. سرمربی ذوب آهن اصفهان مدتهاست که در حسرت کسب پیروزی برابر سرخپوشان است. تمامی بردهای قلعه نویی برابر سرخپوشان تا پایان لیگ یازدهم به دست آمده و از آن پس روند ناکامی های او برابر پرسپولیس آغاز شده و در ۹ بازی که برابر قهرمان لیگ شانزدهم حاضر شده، حاصلی جز ۳ باخت و ۶ مساوی برای او نداشته است. بدون شک هواداران دو تیم هم در انتظار تقابل ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس در هفته چهاردهم هستند؛ پایان بازی دو تیم مشخص خواهد شد که قلعه نویی دهمین بازی متوالی مقابل را هم بدون برد پشت سر گذاشته یا به روند ناکامی هایش برابر پرسپولیس خاتمه داده است.

حریف دیگر تیم مطرح تهرانی در هفته چهاردهم شاگردان مجید جلالی در تیم پیکان خواهند بود. جلالی نیز که به عنوان یکی از موفق ترین مربیان تاریخ لیگ برتر شناخته شده و پس از قلعه نویی در رده دوم جدول مربیان تاریخ لیگ برتر قرار گرفته، در حالی تیمش را به مصاف آبی پوشان تهرانی می فرستد که در مصاف با این تیم ۱۰ بار شکست خورده و ۴ بازی را هم به سود خودش به پایان رسانده است. ۱۰ شکست مقابل استقلال باعث شده تا مجید جلالی علیرغم کارنامه قابل قبول در لیگ برتر، جز مربیانی باشد که سابقه بیشترین شکست را برابر آبی پوشان دارند. جلالی هم مثل امیر قلعه نویی، چندین فصل را با حسرت برد مقابل استقلال سپری کرده است. دیدار برگشت فولاد خوزستان و استقلال تهران در لیگ برتر دهم که با برد ۴ بر یک شاگردان مجید جلالی در فولاد خوزستان به پایان رسید، آخرین برد این مربی در تقابل با استقلال تهران بوده و از آن پس دیگر نتوانست برابر این تیم برنده از میدان خارج شود. مجید جلالی هم مثل سرمربی ذوب آهن اصفهان، ۹ بازی اخیرش برابر استقلال تهران را ناکام بوده و در هفته چهاردهم سخت به دنبال آن است تا به این روند چندین ساله خاتمه دهد.

در پایان هفته چهاردهم نتایج بازی های استقلال و پرسپولیس نشان خواهند داد که آیا مربیان حریف طلسم پیروز نشدن خود را شکستند، یا باز هم در حسرت کسب ۳ امتیاز مانده و برای رسیدن به هدف خود، حداقل باید تا هفته ماقبل پایانی لیگ برتر انتظار بکشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا